Παλεύοντας με τα trolls. Μια φιλελεύθερη προσέγγιση

13 04 2007

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς προσεκτικός αναγνώστης μου για να αντιληφθεί ότι εδώ και αρκετό καιρό στο blog μου περιτριγυρίζουν 2-3 περσόνες γνωστού troll. Εντάξει, δεν είναι και το χειρότερο troll που θα μπορούσε να υπάρξει. Μάλιστα αρκετές φορές συλλαμβάνω τον εαυτό μου να «στέκεται» απέναντί του ως φιλόζωος απέναντι στο pet του, που μπορεί να είναι κακόφωνο, ασχημομούρικο, να γεμίζει τον κόσμο περιττώματα και να γρατζουνάει τα έπιπλα, αλλά τι να κάνεις, να ψέξεις το ζώον που είναι εκ φύσεως ζώον?

Και να τον ψέξεις? Τι έγινε? Του πετάς ένα κομμάτι ξύλο για να τον βρεις στο κεφάλι, και αυτός τρέχει και στο φέρνει πίσω κουνώντας την ουρά του… Είναι το παιχνίδι του… Πρόβλημα…

Είναι το moderation η λύση? (Ακόμη) θεωρώ πως όχι. Δεν είναι ούτε τεχνικά αποδοτικό ούτε συμβατό με τις ιδέες μου για την ελευθερία της έκφρασης.

Απευθύνομαι στους αναγνώστες μου λόγω της ιδιότητάς τους των πολιτικών μου συμβούλων (που αυθαίρετα τους έχω αποδώσει). Το πράμα σηκώνει διαβούλευση.

Να βάλω ένα πλαίσιο πρώτα, σχετικά με την άποψή μου για την ελευθερία της έκφρασης:

Είμαι υπέρ της κατάργησης όλων των νόμων που τιμωρούν την έκφραση γνώμης (συκοφαντία, διασπορά ψευδών ειδήσεων, λόγω εξύβριση, προσυλητισμό, βλασφημία κλπ κλπ). Μέσες άκρες δηλαδή ότι συμβαίνει σήμερα στο internet. Πιστεύω ότι θα είναι καλύτερα αν το regulation δεν το κάνει προληπτικά-αποτρεπτικά μέσω νόμων το κράτος, αλλά οι αποδέκτες της πληροφορίας. Εξωπραγματικό? Για τα σημερινά μέτρα μοιάζει ίσως μοιάζει απόκοσμο. Δεν είναι όμως αν οι αποδέκτες της πληροφορίας είναι σε θέση παραγωγικά να φιλτράρουν τον «λευκό θόρυβο» αληθών και ψευδών ειδήσεων που θα αρχίσει να τους κατακλύζει. Είναι απολύτως βέβαιο ότι η «αγορά πληροφορίας» θα αυτορυθμιστεί. Γιατί? Γιατί όλοι θέλουν να έχουν έγκυρη πληροφόρηση. Πως μπορεί να γίνει αυτό? Με trusted advisors.

Ας εξειδικεύσουμε στην περίπτωση των blogs που μας απασχολεί τώρα. Το Web 3.0 (ή 2.1b… whatever) θα μπορούσε/έπρεπε να έχει:

1) Για να ποστάρεις πρέπει να έχεις πρόφιλ (το wordpress δεν το υποστηρίζει – ή δεν έχω βρει πως γίνεται)

2) Σε κάθε comment που κάνεις θα είναι δυνατόν οι αναγνώστες να σε επιδοκιμάζουν ή να σε αποδοκιμάζουν. Έτσι μαζεύεις θετικούς ή αρνητικούς πόντους φήμης (αν θα είναι ορατοί ή όχι, θα το δούμε τότε)

3) Ο κάθε αναγνώστης blog θα μπορεί με global settings ή ανά blog να ρυθμίζει ποια comments θα του κάνει display ο browser (client process) ή θα του σερβίρει το blog στην οθόνη όταν φορτώνει η -δυναμική- σελίδα (server process).

4) Η ρύθμιση θα μπορεί να είναι απόλυτη (δείξε τα comments μόνο από bloggers με θετικό σκόρ, πάνω από 100 κλπ) ή σχετική (δείξε μου τα comments των bloggers που το σκορ τους που προκύπτει από επιδοκιμασία/αποδοκιμασία μόνον των trusted advisors μου είναι θετικό). Το τελευταίο απαιτεί σημαντικό processing power, αλλά το σίδερο γίνεται όλο και φτηνότερο έτσι και αλλιώς που λίγο πρέπει να μας απασχολεί.

Έτσι αν το τρολ μου είναι αντιπαθές σε μένα και τους trusted advisors μου, τα comments του θα καταγράφονται μεν αλλά σε μένα δεν θα εμφανίζονται. Σε άλλους αναγνώστες του blog που τους αρέσει το ύφος του θα εμφανίζονται. Με τον τρόπο αυτό μηδενίζουμε την λογοκρισία από αυτόν που ελέγχει το μέσο και μεταφέρουμε την ευθύνη στον αναγνώστη-καταναλωτή της πληροφορίας, με ελάχιστο ως μηδενικό για αυτό κόπο.

Επίσης το blogging θα αποκτήσει έναν personalized χαρακτήρα. Για όποιον το επιθυμεί. Κουμπί «show all» μπορεί να υπάρχει, όπως ενδεχομενα και sliding bar στο cockpit του blogger όπου θα αυξωμειώνει την αυστηρότητα του «κόφτη». Επίσης μπορεί να υπάρχει προσωπική black list και white list (στην πρώτη περίπτωση θα κόβει το display των σχολίων του blacklisted, στην δεύτερη θα εμφανίζει μόνο τα σχόλια των whitelisted) …Μαγικό?

Τέλος πάντων, μέχρι να γίνει, και αν γίνει, για να αποφύγουμε τις ακαθαρσίες των τρολς μας φαίνεται ότι θα πρέπει να ζήσουμε με το Page Down και την ροδέλα του mouse…

Advertisements

Ενέργειες

Information

26 Σχόλια

13 04 2007
urfurshlaag

Ποιός είναι αυτός αφεντικό; ο Γκόρντοντζιαρ μήπως; τον υποπτευόμουν από την αρχή, πολύ επιθετικός τύπος.
Αλλά μην ξεχνάς ότι αυτό που εσύ ονομάζεις τρολ δεν είναι παρά κάποιος άλλος τυπάκος που ασχολείται μαζί σου και η μη τι άλλο, δίνει ζωντάνια στην σελίδα σου. Αν το τρολλ σου δεν συμπεριφέρεται σαν απόλυτο χουλιγκάνι (όπως συπεριφέρονται διάφοροι στο δικό μου μπλογκ) δηλαδή απλώς να μπαίνει και να βρίζει χυδαία, λέω να του χαρίσεις τη ζωή.
Κανένας δεν έμαθε περισότερα χαριεντιζόμενος με φίλους από ότι δοκιμάζοντας την σκέψη του σε αντίπαλους.

Φιλικά Ουρφ
🙂

13 04 2007
philos

Εγώ πιστεύω στην απόλυτη ελευθερία χωρίς απαγορεύσεις. Η απόλυτη ελευθερία είναι δύσκολο να διαχειριστεί είτε από κάποια αρχή είτε από εμάς τους ίδιους, αλλά στο κάτω κάτω εδώ πέρα περνάμε κάποιες απόψεις, τις οποίες δοκιμάζουμε σε ένα – περιορισμένο σήμερα – ακροατήριο.
Δεν υπάρχει καλύτερη εκπαίδευση, από το δίκτυο σήμερα, στο να μάθουμε να συμπεριφερόμαστε σε καθεστώς απόλυτης ελευθερίας.
Πολύ καλή η ιδέα του rating, αλλά και πάλι κάποιος κρυβόμενος πίσω από την λεγόμενη ανωνυμία των blogs, τι τον νοιάζει αν οι άλλοι τον λένε Μαλ.. ή παπ… ή γενικά troll!
Το ίδιο λέμε για ένα σωρό έντυπα (Τραφικ) ή εκπομπές (Πάνια) αλλά λίγο πολύ όλοι ξεκλέβουμε μια ματιά και αθροιζομαστε στα ποσοστά ακροαματικότητας τους ή δημοφιλίας τους.
Όταν όλοι αποκτήσουμε την παιδεία και τον κώδικα συμπεριφοράς, να μην ασχολούμαστε καθόλου μαζί τους, να τους αγνοούμε όχι μόνο στα σχόλιά μας, αλλά και στα sites τους, τότε θα τους έχουμε αφαιρέσει κάθε κίνητρο για αυτό που κάνουν.

13 04 2007
chris m.

πολλές φορές με ενοχλουν τα ανυνυμα σχολια. στο μπλογκ για την εκαλη που εχω μου γεμισαν με ανυνυμες βλακειες.

ισως ενα κοινο προφιλ για ολες τις φορμες μπλογκ να ηταν η λυση.

καποτε εγραφα και επωνυμα, ισως απο τους λιγους που το εκαναν και το κανουν αλλα δεχτηκα καποιες επιθεσεις απο ανωνυμους και το αλλαξα.

13 04 2007
vrypan|net|weblog » κώδικας δεοντολογίας για blogs; OXI.

[…] κώδικας δεοντολογίας στα blogs. Θεωρώ σχετικό και το Παλεύοντας με τα trolls. Μια φιλελεύθερη προσέγγιση που αναφέρεται στο θέμα των […]

13 04 2007
GordonGR

Ἐγὼ δὲν εἶμαι τόσο φιλελεύθερος ἁκόμη… εἶμαι ὑπὲρ τῆς καλοπροαίρετης κριτικῆς, ἀλλὰ δὲν ἀνέχομαι τὴν κακοπροαίρετη· καὶ νομίζω ὅτι εἶναι φανερὸ πολὺ εὔκολα ποιά εἶναι ποιά. Πάντως ἡ ίδέα ἔχει κάποιο ἐνδιαφέρον καὶ ἡ σύγκριση μὲ τὴν Πάνια δίνει τροφὴ γιὰ σκέψη.

13 04 2007
Χαρτοπόντικας

Στέκομαι στην πρότασή σου για ‘βαθμολόγηση’ των σχολίων. Κάθε τέτοιο μέσο μπορεί εύκολα να γίνει αντικείμενο εκμεταλλευσης: π.χ. Είμαι troll με 10 περσόνες, δεν γουστάρω τα πολύ ωραία σχόλιά σου, μπαίνω και σε βαθμολογώ αρνητικά. Για να αντισταθμιστούν τέτοιες ψήφοι πρέπει να έχει μεγάλο ακροατήριο οπότε η στατιστική αναπόφευκτα θα λειτουργήσει υπέρ σου. Στην ελληνική μπλογκόσφαιρα, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Ασε, που έχει μια σιωπηρή υπόθεση μέσα: ότι οι περισσότεροι είναι σε θέση να αναγνωρίσουν το τι είναι ‘καλό’ ή ‘αποδεκτό’…

13 04 2007
buzz

Παλεύοντας με τα trolls. Μια φιλελεύθερη προσέγγιση

H γνώμη πάνω στο θέμα των ημερών από έναν πολιτευτή της Φιλελεύθερης Συμμαχίας.

13 04 2007
Ανδρέας

Δες το σχόλιό μου στο e-rooster.

13 04 2007
Rodia

Τέρμα στον πατερναλισμό της εξουσίας!
Οσο για μένα, τα τρολλς τα προσπερνάω, δεν τους δίνω τροφή ή -κάπου κάπου- γελώ με αυτά.

13 04 2007
goas

Δηλαδή, καλέ μου, ο στόχος είναι η συγκοινωνία των ομοίων μεταξύ των; Η εξαφάνισις των αντιθέσεων και ο γλυκύς βραστός ευδαιμονισμός;
Ουχί, λέγω υμίν!
Απόλυτος ελευθερία και έκλυτος εκφρασίς! Το δημόσιον του λόγου οφείλει να είναι ανοικτόν και εις τα ροδοπέταλα και εις τα κηπευτικά.
Έρρωσθε!

13 04 2007
adamo

Έτσι αν το τρολ μου είναι αντιπαθές σε μένα και τους trusted advisors μου, τα comments του θα καταγράφονται μεν αλλά σε μένα δεν θα εμφανίζονται. Σε άλλους αναγνώστες του blog που τους αρέσει το ύφος του θα εμφανίζονται.

Έστω ότι είμαι αναγνώστης που διαβάζω το comment του troll. Και απαντώ σε σχόλιό του. Τότε εσύ θα δεις την απάντησή μου σε ένα τμήμα (αν το έχω συμπεριλάβει) του comment του χωρίς να έχεις δει το αρχικό comment. Δεν είναι ιδιαίτερα πρακτικό (τα παλιά τα χρόνια που υπήρχε μόνο USENET αυτό το λέγανε killfile).

13 04 2007
Σπύρος Ντόβας

@ουρφ. Να του χαρίσω την ζωή? Μα του ανήκει! Προτιμώ μια κουβέντα με κάποιον που διαφωνώ παρά με κάποιον που συμφωνώ. Στην πρώτη περίπτωση έχω μεγαλύτερες πιθανότητες να κερδίσω κάτι. Υπάρχουν όμως πάντα κάποια μινιμουμ προαπαιτούμενα. Για μένα είναι ο ορθολογισμός και ο σεβασμός. Όχι οι τρόποι.

@philos: Με ενδιαφέρει η προαγωγή της παιδείας των άλλων γιατί με επηρεάζει, αλλά δεν μπορώ να τους επιβάλω την παιδεία. Ζητώ το μινιμουμ. Να μην φωνάζουν μέσα στο αυτί μου.

@χαρτοπόντικας, goas, adamo: περιθώρια για βελτίωση από τεχνικής άποψης του αρχικού concept υπάρχουν. Τα βασικό είναι να δούμε αν είναι τελικά εφικτό να μεταφέρουμε την ευθύνη του τι θα βλέπει ο αναγνώστης στον ίδιον. Οι trusted δεν είναι ανάγκη να είναι άνθρωποι με τους οποίους συμφωνείς. Μπορεί να είναι άνθρωποι που σε ενδιαφέρει να διαβάζεις ή εμπιστεύεσαι την κρίση τους. Ο καθένας το «στήνει» όπως το επιθυμεί. Αυτή είναι η ιδέα. Ελευθερία επιλογής.

Μπορεί να παίζει στην λογική του LinkedIn. «Θέλω να βλέπω αυτούς που έχουν θετικό συλλέξει θετικό σκορ από connected με μένα σε βάθος 3 ή 5». Το σκορ μπορεί να είναι -1/1, ή μπορεί να έχει διαβαθμίσεις (-10/10). Μπορεί να σκοράρεις το σχόλιο και να αθροίζεται στον blogger που το έκανε, ή το σκορ που βάζεις να «γράφει» κατευθείαν πάνω του (π.χ. είχα βάλει στον philos -1, αλλά είπε ένα καλό και τον ανεβάζω με μια κίνηση στο 5). Οι linked με μένα θα τον αξιολογούν με βάση το νέο του rating.

Μπορεί η επιδοκιμασία explicit όπως τα παραπάνω παραδείγματα ή implicit (έγραψα ένα comment στο blog του, ή απάντησα σε ένα comment του). Μπορεί όλα τα μοντέλα να είναι On και να διαλέγεις σαν αναγνώστης ποιο σου πάει καλύτερα. Μπορεί το rooster να εκδίδει κάθε βδομάδα white list και να την «ενστερνίζομαι». Οι επιλογές είναι άπειρες.

Δεν ξέρω αν τεχνικα είναι δυνατό, αλλά το πραγματικά καταπληκτικό θα ήταν να υπήρχε ή να μπορούσε να γίνει derived ο ΝxN πίνακας (όπου Ν ο συνολικός αριθμός των bloggers) που απεικονίζει το σκορ που έχει κάθε blogger ως προς κάθε άλλον blogger, ανάλογα με το δίκτυο των trusted που έχει ο καθένας. Φαντάζεστε τι ΤΡΟΜΕΡΟ data mining θα μπορούσε να γίνει σε αυτόν τον πίνακα. Πως ανάγλυφα θα ξεπρόβαλαν οι «φυλές» της blogόσφαιρας. Ακόμα καλύτερα, παίζοντας με την παράμετρο του «βάθους» του δικτύου (πχ βάθος 2: Το σκορ ενός blogger από τους trusted μου και από τους trusted τους), δεν θα ήταν συναρπαστικό να παρακολουθείς πως αλλάζουν τα patterns των σκορ? Σε ποιο βάθος ο πίνακας σχεδόν θα ομογενοποιούντο γιατί θα γίνονταν αυτοαναφορικός (όλοι οι bloggers θα ήταν trusted)? Wild guess: 7

13 04 2007
Σπύρος Ντόβας

@αντρέας. Τελικά τα πάντα έχουν ειπωθεί!
Θα το γυρίσω στον χορό…

13 04 2007
adamo

Δεν ξέρω αν τεχνικα είναι δυνατό, αλλά το πραγματικά καταπληκτικό θα ήταν να υπήρχε ή να μπορούσε να γίνει derived ο ΝxN πίνακας

Ξέρω τουλάχιστον ένα blogger που το προσπαθεί, όχι με τον ίδιο τρόπο, αλλά για να απαντήσει στα ίδια ερωτήματα.

13 04 2007
Σπύρος Ντόβας

το οποίο είναι…?

και πάει να κάνει ….?

14 04 2007
urfurshlaag

@ GordonGR: προφανώς η κακη προαίρεση βγάζει μάτι, ειδικά όταν χαρακτηρίζεις τον λογο του άλλου (όποιος και αν είναι αυτός) ως βλακείες όπως έκανες εσύ.

@ Σπύρος: «Υπάρχουν όμως πάντα κάποια μινιμουμ προαπαιτούμενα. Για μένα είναι ο ορθολογισμός και ο σεβασμός.» Συμφωνώ μαζί σου. Πιστεύω πως ο Γκόρντον τα ξεπερνάει. Αλλά υπάρχει και ένα ζήτημα φλυαρίας και αυτό με αφορά.

Λυπάμαι αν φλυάρισα στο προηγούμενο ποστ σου. Αλλά το κωλοwordpress δεν επιτρέπει την διαγραφή σχολίων από τους ίδιους τους χρήστες που τα ανεβάζουν; γιατί νομίζεις ότι έχει πάει όλος ο κόσμος στο μπλογκσποτ;

Τέλος πάντων σε παρακαλώ διέγραψε ΟΛΑ τα δικά μου σχόλια από το προηγούμενο ποστ σου. Θα το έκανα ο ίδιος αν είχα την δυνατότητα.
ΠΡΟΣΟΧΗ τα δικά μου όχι του Μπάμπη, γιατί μου φαίνεσαι λίγο μπερδεμένος στην πάλη σου με τα τρολ.

14 04 2007
urfurshlaag

εεε Σπύρο;

15 04 2007
Σπύρος Ντόβας

@ουρφ: Νιώθω λίγο vrypan τώρα. Λέω να μην τα σβήσω. Επίσης αν το σατανικό σου σχέδιο είναι να με απειλήσεις με νομική δράση και να κλείσω το blog όπως έγινε με το μόνιτορ, πλανάσαι. 🙂
Σαν γνήσιος πολιτικός σε προτρέπω να αφήσουμε πίσω μας το παρελθόν και ατενίσουμε με φρέσκια διάθεση το μέλλον (ή κάτι τέτοιο).

16 04 2007
urfurshlaag

χαχα
συμφωνώ μαζί σου απολύτως.
🙂

θέλεις λοιπόν να προσπαθήσουμε μαζί να ορίσουμε το τι είναι τα τρόλλ;
Παλεύεις μαζί τους άλλστε…

🙂

16 04 2007
stormrider

αγαπητέ μου Σπύρο, καταρχάς πολλά συγχαρητήρια για το blog σου.

εγώ προσωπικά σπάω πολύ πλάκα με τα trolls κι αν τύχει και ξεφύγει η κατάσταση σβήνω τα σχόλια… αλλά όπως και να έχει:

πολύ ενδιαφέρουσες οι προτάσεις σου, μου άρεσε ιδιαίτερα η γενικότερη ιδέα σου περι personalized φιλτραρίσματος των πληροφοριών, όπου αν και είναι μία μορφή λογοκρισίας, αφορά μόνο δέκτη και τις καθαρά προσωπικές του προτιμήσεις στο τί θέλει να βλέπει σε δικό του χώρο, επομένως δεν αφαιρεί καμμία ελευθερία κανενός.

όσον αφορά την κατάργηση κάθε νόμου περί ελευθερίας της έκφρασης, καταλαβαίνεις ότι είναι σαν να λέμε στον κόσμο του internet να καταργήσουμε τα spam filters στους κεντρικούς mail servers. σηκώνει πολύ κουβέντα η όλη ιστορία, ειδικά σε περιπτώσεις συκοφαντίας κτλ.

16 04 2007
Ασμοδαίος

Αν και δεν είμαι σίγουρος ότι πολυκατάλαβα αυτά που γράφεις (και εσύ προγραμματιστής;), συμφωνώ με την κριτική του goas. Άποψή μου είναι ότι ο καθένας πρέπει να δρα στο διαδίκτυο αυτό-νομα. Τουτέστιν, ο καθένας, λέγε με urf, Ασμοδαίο ή Σπύρο Ντόβα, πρέπει να είναι ελεύθερος να κάνει ότι θέλει. Ας συνειδητοποιήσει, όμως, ότι πρέπει να τεθούν κάποια όρια στην ελευθερία του και αυτά δεν μπορεί παρά να τα θέσει ο ίδιος, παρέχοντας ο ίδιος έναν νόμο στον εαυτό του. Ο αυτοπεριορισμός είναι ο μόνος αποδεκτός περιορισμός για μένα.

Όσο για τη διερώτησή σου ‘τι να κάνεις, να ψέξεις το ζώον που είναι εκ φύσεως ζώον;’, νομίζω ότι κάνεις λάθος μεγάλο. Ακριβώς επειδή ο άνθρωπος (άρα και ένα troll) δε γεννιέται, αλλά γίνεται και η διαμόρφωση της προσωπικότητάς του δεν είναι μία φυσική διαδικασία, όπως εννούμε μία φυσική διαδικασία ως αναπότρεπτη και μή αντιστρεπτή, μπορεί ανά πάσα στιγμή να ανα-στοχαστεί πάνω στη δράση του και να αλλάξει τον εαυτό του. Φυσικά, για να γίνει αυτό χρειάζεται να ψέξεις το troll, με την ελπίδα ότι θα έχει το απαιτούμενο διανοητικό και ηθικό σθένος.

16 04 2007
Σπύρος Ντόβας

@ουρφ: Μπα, εγώ κατεβαίνω εδώ σε ότι αφορά τα τρολς. Άλλωστε το ενδιαφέρον μου δεν είναι μάλλον σε αυτά, αλλά στην εφικτότητα άρσης κάθε περιορισμού στην έκφραση γνώμης μεταφέροντας την ελευθερία/ευθύνη moderation στην πλευρά του αποδέκτη της πληροφορίας. Αν όμως προχωρήσεις σε σχετική εργασία στο blog σου θα την δω με σχετικό ενδιαφέρον.
@ Γιάννης: τι να σου πω, νομίζω ότι ακόμα και ένα πλήρως ελευθεριακό σύστημα θα αυτορυθμιστεί υπό την επιρροή των αναγκών των ατόμων για κοινωνική καταξίωση από την μια και έγκυρη ενημέρωση από την άλλη. Ίσως το είδες σήμερα στου vrypan, αυτό το συγκλονιστικό blog (προειδοποίηση: θέλει «γερό στομάχι»). Η κυρία που αρθρογραφεί επώνυμα είμαι σίγουρος ότι είναι «τρωτή» στην περίπτωση που κάποιος από τους καταγγελόμενους θέλει να την μηνύσει για σηκοφαντική δυσφήμιση. Δεν νομίζω ότι έχει ηχογραφήσει ή μαγνητοσκοπήσει τα όσα καταγγέλει. Είναι η δυσμενέστατη θέση στην οποία βρίσκεται που φαντάζομαι ότι την κάνει έτσι και αλλιώς αδιάφορη για τις συνέπειες. Αν η θέση της δεν ήταν τόσο δεινή ίσως να μην ρίσκαρε να καταγγείλει, οι επίορκοι γιατροί δεν θα υφίσταντο καμμία ζημιά για τις πράξεις τους και εμείς ανυποψίαστοι θα συνεχίζαμε να τους εμπιστευόμαστε. Στον θεωρητικό μου κόσμο προτιμώ να μπορεί ο καθένας να το πράξει χωρίς περιορισμό. Προτιμώ η πληροφορία να είναι διαθέσιμη σε εμένα και να κρίνω εγώ τι θα πιστέψω. Έχω κάθε συμφέρον να ψάξω για την αλήθεια, και τεχνικές λύσεις που θα μου επιτρέψουν να το κάνω αποτελεσματικά έχουν κάθε λόγο να επινοηθούν/αναπτυχθούν/ ή ακόμη και να πουληθούν προς εμένα αν θέλω να αγοράσω μια τέτοια υπηρεσία…
@Ασμοδαίος: Θα μπλέξουμε πάλι στην συζήτηση για την φύση του ανθρώπου και την πραγματική του ευθύνη για αυτό που είναι… Εγώ νομίζω ότι ο άνθρωπος σε έναν βαθμό γεννιέται και σε έναν βαθμό γίνεται. Στην πράξη ο ίδιος δεν μπορεί να επηρεάσει τίποτα από τα δύο. Και τελικά ούτε να ψεχθεί. Αν τον ψέγουμε γιατί θεωρούμε ότι με αυτό τον τρόπο θα πετύχουμε τις δικές μας επιδιώξεις είναι άλλο θέμα. Η μομφή προς αυτόν/ήν στην ουσία δεν έχει πραγματική βάση.
Σχετικά με το σχόλιό σου στο ποστ με τα υπουργεία, σε διαβεβαιώ ότι αν διατεθούν προς εμάς προσκλήσεις για παρατηρητές στο συνέδριο, είσαι από τις πρώτες μου επιλογές

17 04 2007
Ασμοδαίος

🙂

17 04 2007
urfurshlaag

Έχω αρχίσει σχετική εργασία στο blog μου περιμένω το σχετικό ενδιαφέρον σου.

4 06 2007
Ώρα να τελειώνουμε με την "δωρεάν" "κρατική" "υγεία" « Πολιτεύομαι!

[…] και οι περιορισμοί στην διακίνηση της πληροφορίας. Έχω μιλήσει και παλαιότερα για αυτό. Πιστεύω ότι πρέπει να καταργηθεί κάθε αδίκημα που έχει […]

24 12 2007
Νύχτες με τον εχθρό μου « Πολιτεύομαι!

[…] Νύχτες με τον εχθρό μου 24 12 2007 Εντάξει, απόγευμα ήταν, και ο Urfurslaag λογίζεται πια ανάμεσα στους φίλους, παρά το επεισοδιακό ξεκίνημα της σχέσης μας. […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: