«Να, εδώ, το λένε και τα χαρτιά μου…»

26 05 2007

Επέστρεψα χαράματα Παρασκευής από την Νίκαια της Γαλλίας, όπου για 3 μέρες παρακολούθησα το TeleManagement World 2007*. Ήταν μια καλή εμπειρία. Και όχι μόνο γιατί κατά το ίδιο διάστημα, 25 λεπτά με το τρένο προς τα δυτικά διεξάγονταν το φεστιβάλ των Καννών και 15 λεπτά προς τα ανατολικά το Μονακό ντύνονταν τις κερκίδες του, τις μπαριέρες του και τα κερμπς του για να υποδεχθεί το grand prix. Ούτε μόνο γιατί ο χώρος των Telco είναι από τα συναρπαστικότερα business domains αυτό τον καιρό, με τις αλλαγές και τις προκλήσεις που φέρνει η σύγκλιση (convergence) στο business μοντέλο τους, τις αναπτυξιακές στρατηγικές και τις απαιτήσεις σε υποδομές (το τελευταίο είναι και το πεδίο του στενά επαγγελματικού ενδιαφέροντός μου).

Είναι αυτή η υπέροχη αίσθηση του να βρίσκεσαι μεταξύ ανθρώπων από κάθε γωνιά της γης, να ακούς ιδέες, να συζητάς προβλήματα, να μυρίζεις τις προοπτικές. Η επιστροφή στην Ελλάδα είναι πάντα θλιβερή… Ένα hangover…

Από τα highlights αυτού του συνεδρίου ήταν η ευκαιρία που είχα να παρακολουθήσω μερικούς ξεχωριστούς ανθρώπους να μιλούν. Ο ένας ήταν ο Nicholas Negroponte, ο (μεταξύ άλλων) Chairman & Founder του One Laptop Per Child. Ο άλλος ήταν ο Rory Sutherland, Vice Chairman της Ogilvy UK. Οι ομιλίες τους μπορούν να βρεθούν εδώ:

Negroponte

Και εδώ:

Sutherland

(σημείωση: το video που παίζεται περίπου στο 27:00 αλλά δεν το πιάνει η κάμερα είναι αυτό : http://www.youtube.com/watch?v=iYhCn0jf46U)

Οι δύο ασχολήθηκαν με πολύ διαφορετικά θέματα, άκρως ενδιαφέροντα (για μένα) και τα δύο, τα οποία με επιτυχία συνέδεσαν με τα ενδιαφέροντα του ακροατηρίου. Ταυτόχρονα όμως πρόκειται για θέματα ενδιαφέροντα και για τον πολιτικό μας σχηματισμό, είτε γιατί αφορούν πεδία στα οποία έχουμε πολύ ισχυρές απόψεις (πχ το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, ή το ότι, τελικά, ακόμη και για μη κερδοσκοπικές πρωτοβουλίες κλίμακας δις δολάριων δεν είναι απαραίτητη η κρατική δράση), είτε γιατί πραγματεύονται τις δυσκολίες του να επικοινωνήσεις αποτελεσματικά το μήνυμά σου σε μια εποχή υπεραφθονίας μηνυμάτων και περιεχομένου.

Από την άλλη, πέραν του περιεχομένου, άκρως ενδιαφέρουσες ήταν για μένα οι παρουσιάσεις αυτές για καθαρά τεχνικούς λόγους. Ένα από τα κύρια καθήκοντά μου στην δουλειά μου είναι να σχεδιάζω λύσεις και προτάσεις για τους υποψήφιους πελάτες μας και να τις παρουσιάζω με αποτελεσματικό τρόπο. Είναι πάντα μεγάλο κέρδος να βλέπεις καλούς παρουσιαστές. Οι συγκεκριμένοι ίσως να μην ήταν τέλειοι, ήταν όμως πολύ αποτελεσματικοί. Ο πρώτος, ΟΚ, έχει ένα «προϊόν» – μια ιδέα – που έτσι και αλλιώς «πουλάει» από μόνη της, ωστόσο υπάρχει μεγάλη απόσταση μεταξύ του να συμπαθήσεις μια ιδέα και του να βάλεις το χέρι στην τσέπη και να συνεισφέρεις. Όντας στο ακροατήριο, νομίζω οι περισσότεροι στο τέλος της παρουσίασης, αν τους έλεγε «θα κάνετε μια δωρεά?», θα έβαζαν το χέρι στην τσέπη… μεγάλη υπόθεση αυτό. Ο δεύτερος είχε σχετικά καλό χιούμορ και χρησιμοποίησε ενδιαφέρουσες αναλογίες και παρομοιώσεις. Αυτό το τελευταίο πάντα δουλεύει πολύ καλά και βοηθάει να περάσεις το μήνυμα, αρκεί βέβαια η αναλογία να είναι πετυχημένη, αλλιώς το αποτέλεσμα μπορεί να είναι αντίθετο.

Τι κάνεις όμως αν έχεις να παρουσιάσεις κάτι που οι περισσότεροι θεωρούν βαρετό? Ή έχει συκοφαντηθεί και κατ’αρχήν απωθεί το ακροατήριο (όπως πχ η στατιστική ή οι φιλελεύθερες ιδέες)? Τότε πρέπει να κάνεις πραγματικά την υπέρβαση! Ο καλός συνάδελφος –ως προς την ιδιότητα του παρουσιαστή- που ακολουθεί** έχει να παρουσιάσει στατιστικά δεδομένα που αφορούν την πρόοδο δεικτών εισοδήματος και υγείας των διάφορων χωρών του πλανήτη προκειμένου να εξετάσει αν πράγματι ο πρώτος και ο τρίτος κόσμος αποκλίνουν και η κατάσταση στον πλανήτη χειροτερεύει (όπως είναι η γενική αντίληψη και γκρίνια). Ποια καλύτερη θεματολογία για να κοιμήσεις το ακροατήριο? Και όμως ο συγκεκριμένος κάνει μια ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, που σε καθηλώνει για 20 λεπτά. Δείτε την οπωσδήποτε.

Πέραν του περιεχομένου (που σε γενικές γραμμές δικαιώνει τη θέση μας ότι η ελεύθερη αγορά είναι κατά μείζονα λόγο επωφελής για τους φτωχούς), τα εργαλεία που χρησιμοποιεί για δυναμική ανάλυση και παρουσίαση των δεδομένων είναι απίστευτα. Γι’αυτό και τα αγόρασε η Google! Αν θέλετε να «παίξετε» λίγο με τα data, μπορείτε να βρείτε το κύριο γενικό εργαλείο (GAPMINDER WORLD 2006) και αρκετές άλλες θεματικές παρουσιάσεις εδώ: www.gapminder.org.

Όσο για το TED (www.ted.com) στα πλαίσια του οποίου έγινε αυτή η παρουσίαση, αν μπορούσα να ζητήσω ΕΝΑ ρουσφέτι, θα ήταν να μας βρουν δύο θέσεις για να αγοράσουμε για το event του 2008 (το οποίο είναι sold out από τον Γενάρη του 2007!)…

Για την Φιλελεύθερη Συμμαχία οι παραπάνω παρουσιάσεις μπορούν να δώσουν αρκετές ιδέες αναφορικά με την σχηματοποίηση και την επικοινωνία των μηνυμάτων της. Άλλες φορές θα πρέπει να απευθυνόμαστε σε ένα καλό balance συναισθήματος και λογικής (όπως ο Negroponte) , άλλες φορές να μιλάμε αλληγορικά και με παρομοιώσεις από προσιτά σε όλους domains (όπως ο Sutherland), και τέλος, όποτε χρειάζεται, να χρησιμοποιούμε την καταλυτική δύναμη των στατιστικών δεδομένων ώστε να «κλειδώνουμε» το αποτέλεσμα (όπως ο Dr Hans Rosling). Ευτυχώς η πράξη δικαιώνει τις ιδέες και προτάσεις μας. Σε μάς μένει να το κάνουμε κατανοητό και εύληπτο για κάθε καλόπιστο ενδιαφερόμενο.-

——————————————————————-

*Πρόκειται για ένα forum που έχουν ιδρύσει οι Telco από όλον τον πλανήτη ώστε αφενός να συζητούν τα καυτά θέματά τους και να μαθαίνουν από τις εμπειρίες αλλήλων και αφετέρου να δημιουργήσουν standards σε επίπεδο επιχειρηματικής οργάνωσης και IT υποδομής, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις αυξανόμενες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν. Φέτος το συνέδριο παρακολούθησαν 3000 άτομα προερχόμενα από operators, integrators, content providers, software and hardware vendors.
** Πρόκειται για τον Dr.Hans Rosling, καθηγητή διεθνούς υγείας στο Karolinska Institutet στην Σουηδία. Το video το βρήκα στο λιβάδι που βόσκει το Φιλελεύθερο Γελάδι. Για το TED πρωτοάκουσα στο So What!

Advertisements

Ενέργειες

Information

6 Σχόλια

26 05 2007
vrypan

Δεν είναι ΑΠΟΛΑΥΣΤΙΚΟΣ ο Rory;

26 05 2007
Σπύρος Ντόβας

Indeed!

26 05 2007
Σπύρος Ντόβας

Ακόμη περισσότερος Rory, εδώ, στην συνέντευξή του για το Telecom (web)TV, μετά την ομιλία του. Αξίζει να το δείτε λέει πολύ ενδιαφέροντα πράγματα, όπως πχ ότι ο κόσμος ήταν 2.0 πριν το web και τα mass media, και ότι το ίδιο το web ήταν 2.0 πριν γίνει 1.0 και ξαναγίνει τώρα 2.0. Είναι ενδιαφέρον ότι αναφέρεται με την λέξη «anomaly» και για τις δύο περιόδους (των mass media και του web 1.0).
Επίσης, εδώ η post-speech συνέντευξη του Negroponte, όπου (κρατώντας ένα απο τα πρώτα laptops που βγήκαν από την γραμμή παραγωγής) λέει μερικά ακόμη πολύ ενδιαφέροντα πράγματα για το OLPC. Ανυπομονώ πότε θα ξεκινήσει το «you pay 2 you get 1» λιανικό τους πρόγραμμα

26 05 2007
stormrider

…ναι, αλλά ο δρ Νεγροπόντε είναι πραγματικά χαρισματικός!!!

23 09 2007
Οι φτωχοί, φτωχότεροι; « Πολιτεύομαι!

[…] φτωχοί, φτωχότεροι; 23 09 2007 Για τον Dr Hans Rosling έχω ξαναγράψει. Αλλά η παρουσίασή του στο TED 2007 αξίζει ένα νέο […]

4 07 2008
VIDEOS | NYLON

[…] στο παρελθόν ξαναγράψει (εδώ και εδώ) για τον Dr. Hans Rosling που το ανέπτυξε και για τις […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: