Εμπρός παιδιά να βγούμε στους δρόμους #2

14 06 2007

Μετά την επιτυχία του πρώτου post με τον ίδιο τίτλο, είπα να τον ξαναχρησιμοποιήσω για να πραγματευτώ κάτι σημαντικά διαφορετικό. Την αφορμή μου δίνουν οι σχετικές αναφορές του κ. Ανδριανόπουλου στην εκδήλωση της ΦΣ προχθές, αλλά η πραγματική αιτία είναι ο μόνιμος προβληματισμός μου πάνω στο θέμα της υπέρβασης του λεγόμενου «τείχους της σιωπής» των ΜΜΕ.

Η ΦΣ είναι ένα κόμμα με ηλικία πολύ λίγων μηνών, το οποίο ουσιαστικά δημιουργήθηκε «στο internet» και οφείλει την όποια δημοσιότητα έχει κυρίως στην διαδικτυακή του παρουσία. Το internet είναι χώρος δραστηριοποίησης μας ταυτόχρονα λόγω επιλογής και ανάγκης. Επιλογής γιατί καταλαβαίνουμε την δύναμη και την αποτελεσματικότητα του μέσου. Ανάγκης γιατί δυστυχώς οι περιορισμένοι πόροι μας δεν μας επιτρέπουν να εξετάσουμε άλλες πολύ πιο δαπανηρές μεθόδους προβολής του μηνύματός μας.

Ανοίγω μια παρένθεση εδώ για να αναφέρω πόσο μεγάλη δυσφορία μου δημιούργησε τις τελευταίες μέρες η δημοσιότητα της οποίας έτυχε η «Δημοκρατική Αναγέννηση», το νέο κόμμα του κ. Παπαθεμελή. Για κάποιον που οδηγεί, το να αντικρίσει μια γιγαντοαφίσα που αναγγέλλει το ιδρυτικό συνέδριο ενός νέου κόμματος, ίσως δεν δημιουργεί εντύπωση – τι πιο φυσικό άλλωστε. Για μας, που μπήκαμε σε αυτή την διαδικασία οργάνωσης ιδρυτικού συνεδρίου και δημοσιοποίησής του μόλις λίγες εβδομάδες πριν, και καταλαβαίνουμε τα εμπλεκόμενα κόστη, δεν μπορούμε παρά συνειρμικά να αναρωτηθούμε «Γιατί αυτοί και όχι εμείς». Ρητορικό το ερώτημα, καθώς η απάντησή του και στα δύο σκέλη είναι σχετικά εύκολη: «Όχι εμείς» γιατί στηριζόμαστε μόνο στις συνεισφορές των μελών μας και των φίλων μας και δεν έχουμε κανέναν μεγαλοσχήμονα πίσω μας. «Γιατί αυτοί» να πω την αλήθεια, δεν ξέρω, διάφορα λέγονται, το νομικό πλαίσιο όμως δεν μας δίνει το δικαίωμα να το ρωτήσουμε ευθέως ή εμμέσως (μέσω των εντεταλμένων κρατικών οργάνων) και να πάρουμε απάντηση. Δεν νομίζω πάντως ότι η εταιρείες που εμπλέκονται για να βγει ένα outdoor τα έκαναν δωρεά. Κάποιος ή κάποιοι έβαλαν λεφτά.

Επίσης, κατά την διάρκεια του Σαββατοκύριακου, θαυμαστής έκτασης τηλεοπτικός χρόνος αναλώθηκε προβάλλοντας το γεγονός της ίδρυσης του συγκεκριμένου κόμματος και αναλύοντας τις συνέπειες στο πολιτικό σκηνικό… Ξανά, «Γιατί αυτοί και όχι εμείς»? Εδώ η απάντηση είναι πολύ πιο πολύπλοκη και στα δύο σκέλη. Στέκομαι πάντα σκεπτικά απέναντι σε θεωρίες συνομωσίας. Από την άλλη φαίνεται να υπάρχει ευδιάκριτο pattern… Αυθόρμητη τάξη? Μάλλον απίθανο… Τέλος πάντων, τα ΜΜΕ είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις, και (αν παραβλέψουμε ότι κανάλια και ραδιόφωνα “πατούν” πάνω σε scarce δημόσια resources –συχνότητες- που τους έχουν παραχωρηθεί … χμμμμ…) δικαιούνται να πράττουν κατά πως επιθυμούν. Κλείνει η παρένθεση (σε ότι αφορά την «Δημοκρατική Αναγέννηση»).

Το internet λοιπόν είναι προσιτό, συναρπαστικό, γεμάτο δυνατότητες, έχει όμως και σαφέστατους περιορισμούς σε ότι αφορά την εξυπηρέτηση των σκοπών μας. Δεν έχουν πρόσβαση όλοι οι Έλληνες στο internet. Και οι περισσότεροι απ’όσους το χρησιμοποιούν έχουν συγκεκριμένα ενδιαφέροντα, και δεν περνούν από την «ιντερνετική» γειτονιά μας. Αν στηριχτούμε μόνο στο internet, η μεγάλη πλειοψηφία του πληθυσμού δεν πρόκειται να αντιληφθεί καν ότι υπάρχουμε μέχρι τις εκλογές – πόσο μάλλον να έχει την δυνατότητα να αξιολογήσει τις θέσεις μας.

Πρέπει να «κατεβούμε» στον λαό…

Ναι, αλλά χρήματα δεν έχουμε. Πως δρας σε ένα τέτοιο περιβάλλον? Η άποψη του κ. Ανδριανόπουλου με την οποία εν πολλοίς συμφωνώ είναι ότι πρέπει να προβείς σε εντυπωσιακές πράξεις ώστε να αναγκάσεις τα μέσα να πάψουν να σε αγνοούν. Ο ακτιβισμός είναι μονόδρομος. Τι τύπου ακτιβισμό όμως? Οι περισσότεροι από μας είναι εργαζόμενοι, αρκετοί έχουν οικογένειες και δεν μπορούν να ρισκάρουν μπλεξίματα με τον νόμο. Θα πρέπει η δράση να είναι «ανώδυνη» αλλά να δημιουργήσει ενδιαφέρον. Θα πρέπει να δημιουργεί ευκαιρίες για αλληλεπίδραση με κόσμο.
Γράφω αυτό το post για να αναφέρω μερικές ιδέες που προέκυψαν σε ένα brainstorming session με ένα φίλο για να δω αν έχουν «γκελ», τουλάχιστον στους αναγνώστες μου (ως πιθανούς αποδέκτες της δράσης). Επίσης με ενδιαφέρει να δω πόσοι θα προτίθεντο να «ξύσουν» λίγη από την αξιοπρέπεια ή την σοβαρότητά τους για να συμμετάσχουν ενεργά σε ένα happening. Τέλος με ενδιαφέρει να ακούσω και άλλες ιδέες αν υπάρχουν. Πάμε:

Ιδέα 1 (και αγαπημένη μου)

Concept: Χρησιμοποιούμε τον εαυτό μας ως διαφημιστικό χώρο. Κάνουμε μια απλή ανώδυνη πράξη που απλά είναι out-of-context (εκτός πλασίου) για να τραβήξουμε την προσοχή. Δίνουμε την δυνατότητα στους αποδέκτες να κάνουν follow-up με δική τους πρωτοβουλία. Φροντίζουμε στο follow-up να πάρουν όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για μας. Αν μπορούμε εξηγούμε και την φαινομενικά «άσχετη» ακτιβιστική μας πράξη.

Εκτέλεση: Κατασκευάζουμε έναν αριθμό από ομπρέλες βροχής, στα χρώματα της ΦΣ (μωβ-κίτρινο). Τυπώνουμε σε κάθε πλευρά της το logo μας (το Φ που μοιάζει με @). Επίσης τυπώνουμε το http://www.greekliberals.net. Τις διανέμουμε στους εθελοντές μας. Αυτοί την κουβαλούν μαζί τους, και κάνουν ότι κάνουν κάθε μέρα. Όταν βρεθούν σε πολυσύχναστο μέρος, με πρώτη προτίμηση τις αποβάθρες του μετρό, ανοίγουν την ομπρέλα και την κρατούν πάνω από το κεφάλι τους. Κατά προτίμηση, την στρίβουν αργά γύρω από τον άξονά της για να τραβήξουν ακόμα περισσότερο την προσοχή. Δεν λένε τίποτα, και δεν κάνουν τίποτα περισσότερο από το να περιμένουν το μετρό. Όταν έρθει ο συρμός κλείνουν την ομπρέλα μπαίνουν στο μετρό και πάνε στον προορισμό τους. Αν αρκετά από τα μέλη μας επιλέξουν να συμμετέχουν, και επειδή όλοι λίγο ή πολύ κινούνται με το μετρό, δημιουργούμε πολλές ευκαιρίες να μας δουν. Το σημαντικότερο όμως, δημιουργούμε ενδιαφέρον. Αυτοί που στέκονται μακριά (οι περισσότεροι δηλαδή – οι αποβάθρες του μετρό είναι περί τα 200 μέτρα), δεν πρόκειται να δουν το logo ούτε θα διαβάσουν το url. Θα δουν μια ομπρέλα με φαντεζί χρώματα ανοικτή στο τελευταίο μέρος που θα έφτανε η βροχή. «Τι είναι τούτο»? θα απορήσουν. Αν το δουν και την επόμενη μέρα, και μετά πάλι σε λίγες μέρες, θα ψάξουν για απάντηση. Θα το πουν στους φίλους τους, θα ρωτήσουν αν κάποιος ξέρει τι είναι αυτοί. Θα δημιουργηθεί αστικός μύθος. Θα ψάξουν στο Google. Ή αν έχουν δει το url, θα έρθουν στο site μας. Εκεί, κάπου στο header θα πρέπει να υπάρχει η ομπρέλα, που να τους βεβαιώνει ότι ήρθαν στο σωστό μέρος. Στην συνέχεια επαφίεται σε μας να έχουμε εκεί το μήνυμά μας καλά διατυπωμένο και εύληπτο. Θα μπορούσαμε μάλιστα να εξηγήσουμε και ιδεολογικά το concept της ομπρέλας. Η ομπρέλα είναι σύμβολο ατομικής ευθύνης. Δεν υπάρχει κανένας νόμος που να την επιβάλλει για να μας «προστατεύσει». Ο καθένας το πρωί κοιτά το δελτίο καιρού, και παίρνει την ομπρέλα του. Ούτε συλλογικότητες, ούτε «έβρεξε και βράχηκα – μα τι κάνει το κράτος?».
Τέλος πέραν του ατομικού ενδιαφέροντος και της αναζήτησης του καθενός να μάθει ποιοι είναι αυτοί, αναμένεται και τα μέσα να ενδιαφερθούν για αυτό το περίεργο φαινόμενο.

Ιδέα 2 (αγαπημένη μου και αυτή)

Concept: Πρέπει να βρούμε ευκαιρίες να μιλήσουμε με τον κόσμο. Κάποιος που θέλει να ρωτήσει για μας, δεν έχει τρόπο να μας συναντήσει. Ακόμα και αν ήταν έτοιμα τα γραφεία μας, δύσκολα θα ερχόταν σε έναν όροφο πολυκατοικίας να χτυπήσει την πόρτα. Πρέπει να δημιουργήσουμε φιλελεύθερα hotspots, σταθερά ή «περιοδεύοντα». Μάλιστα αν περιλαμβάνουν ακτιβισμό και τραβούν το ενδιαφέρον, τόσο το καλύτερο.

Εκτέλεση: Αγοράζουμε ένα πτυσσόμενο κιόσκι, κατά προτίμηση στα χρώματά μας. Ακόμα καλύτερα, παίρνουμε ένα πίνακα με τρίποδο, σαν αυτούς που συνήθως συναντάμε στα meeting rooms, (και που έχουν όλες τις σελίδες γραμμένες μπρος-πίσω και δεν έχεις ποτέ που να γράψεις 🙂 ) παίρνουμε και μερικά πτυσσόμενα σκαμπουδάκια, σαν αυτά των ψαράδων και τα αραδιάζουμε μπροστά στον πίνακα. Γράφουμε τα κύρια points της ιδεολογίας και του προγράμματός μας στις σελίδες του μπλοκ (που πάει μαζί με το πίνακα). Παίρνουμε και 2 ετοιμόλογους και διαβασμένους συμμάχους, τα στήνουμε στην μπούκα ενός σταθμού μετρό, και voila, έχουμε το πρώτο υπαίθριο ανοικτό σεμινάριο φιλελεύθερης ιδεολογίας και πολιτικής. Λέω ότι θα γίνει κακός χαμός. Η δυναμική ενός τέτοιου setup είναι απροσδιόριστη και αν επαναλαμβάνεται κάθε απόγευμα (με άλλους ενδεχομένως εισηγητές) σύντομα θα αποτελεί θέμα συζήτησης στην πόλη. Light version του είναι το στήσιμο του κιοσκιού και μοίρασμα της διακήρυξής μας, αναμένεται όμως και το impact να είναι μικρότερο. Πρόγραμμα εβδομάδος για το που θα βρισκόμαστε θα αναρτάται στο site του κόμματος και στα φίλια blogs (μην μας ψάχνουν κιόλας). Σύντομα τα μέσα θα έρθουν να μας βρούν.

Πιθανός κίνδυνος: Να δεχθούμε οργανωμένη επίθεση από αντιφρονούντες.

Ιδέα 3 (παλιά μου αγάπη)

Concept: Μοίρασε φυλλάδια στο Σύνταγμα ή την Ομόνοια το πρωί ή το μεσημέρι και κλάψε τα λεφτά σου. Αν είναι να δώσεις κάτι σε κάποιον φρόντισε να είναι σε συνθήκες που υπάρχουν πιθανότητες να το προσέξει.

Εκτέλεση: Κάνουμε μια «πιασάρικη» σύνοψη του ποιοι είμαστε και τι επιδιώκουμε, το τυπώνουμε σε Α5 illustration μονοσέλιδα φυλλάδια, μαζί με το http://www.greekliberals.net με μεγάλα γράμματα και τα μοιράζουμε στις καφετέριες (Παγκράτι, Κολωνάκι, Κηφισιά, Μπουρνάζι, Γκάζι, Μοναστηράκι, Θησείο). Γενική μου εντύπωση είναι ότι ο κόσμος στις καφετέριες βαριέται. Σκυλοβαριέται για την ακρίβεια. Αν δεν στέλνει μηνύματα με το κινητό, διαβάζει την ετικέτα της μπύρας, η ανακατεύει τον αφρό από τον φραπέ. Αν του δώσεις εκεί ένα φυλλάδιο, που μάλιστα μιλά για την ίδρυση νέου κόμματος, που μάλιστα έχει τις δικές μας ιδέες, έχεις κερδίσει 20 λεπτά αμέριστης προσοχής. Ίσως μάλιστα ενεργοποιήσεις έντονη πολιτική κουβέντα σε ένα «μισοπεθαμένο» τραπέζι. Θα μπορούσαμε μάλιστα σαν τους κωφάλαλους να αφήνουμε το φυλλάδιο και να τους λέμε ότι θα ξαναπεράσουμε. Το φυλλάδιο στο κάτω μέρος θα μπορούσε να έχει ένα κομμάτι που να σκίζεται, και αυτό το ίδιο να χωρίζει σε δύο κομμάτια, που το ένα να λέει ΝΑΙ και το άλλο ΟΧΙ. Ο διανομέας των φυλλαδίων μετά από λίγη ώρα επιστρέφει κρατώντας μια μικρή κάλπη και τους προτρέπει να του ρίξουν το ΝΑΙ αν εγκρίνουν τις ιδέες μας και το ΟΧΙ αν τις αποδοκιμάζουν. Άσχετα με τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ, καλό είναι να συνηθίζουμε τον καρπό του χεριού των συμπαθούντων μας στην κίνηση του ψηφίζειν.

Συνέργειες: Θα μπορούσαμε να κάνουμε το happening με τα φυλλάδια ψηφοδέλτια, πέριξ του εκάστοτε «φιλελεύθερου hotspot» προκειμένου να δημιουργούμε ενδιαφέρον και κοινό για τους ομιλητές-εισηγητές μας.

Για την αρχή αυτά. Πως σας φαίνονται? Θα συμμετέχετε αν το κόμμα σας (όχι αναγκαστικά η ΦΣ) τα οργάνωνε? Αν τα βλέπατε τυχαία να συμβαίνουν, τι θα σκεφτόσασταν?

Advertisements

Ενέργειες

Information

16 Σχόλια

14 06 2007
Σπύρος Ντόβας

Με την ευκαιρία, να σας ενημερώσω ότι ένα πρώτο άτυπο φιλελεύθερο hotspot θα «στηθεί» την Πέμπτη 14/6 ώρα 21:30 στις «45 Μοίρες», στην γνωστή ροκ ταράτσα (Iάκχου 18 & Βουτάδων) στο Γκάζι. Αρκετοί φιλελεύθεροι αλλά όχι μόνο θα τα πίνουμε εκεί. Όσοι φίλοι θέλετε να έρθετε για μια δια ζώσης γνωριμία και χαλαρή κουβέντα, είστε ευπρόσδεκτοι (για να μας διακρίνετε θα φοράμε τις γνωστές κονκάρδες μας με το Φ που μοιάζει με @)

14 06 2007
vasilis tsiknakos

Σπύρο την ιδέα με τα φιλελεύθερα hotspots την βρήκα πολύ ενδιαφέρουσα από την Δευτέρα το βράδυ που την ανέλυες μετά την ομιλία του κ. Ανδριανόπουλου. Πρέπει όμως οι αποφάσεις που θα παρθούν για τον τρόπο προβολής μας να γίνουν άμεσα γιατί κάθε μέρα που περνάει είναι και μία χαμένη ευκαιρία προσέλκυσης ενδιαφέροντος.

14 06 2007
ophilos

Χαίρομαι που σε βρίσκω σε τέτοια δημιουργική φόρμα! Εμένα όλες οι ιδέες μου αρέσαν. Αλλά σίγουρα στην αρχή πρέπει να μεγαλώσει και άλλο ο πυρήνας.
Δύσκολα θα μπορέσω να παρευρεθώ σήμερα, γιατί υπάρχει περίπτωση να είμαι Κόρινθο μέχρι εκείνη την ώρα ή αγκαζέ με το αφεντικό μου μέχρι αργά τα μεσάνυχτα!
Προσευχήσου και συ μαζί μου να τελειώσει σύντομα η δουλειά που έχω και να στρέψω και να ενώσω την δημιουργικότητά μου με την δικιά σου!

14 06 2007
costasx

Σπύρο οι ιδέες είναι εξαιρετικές!.

Η ιδέα της ομπρέλλας θα μπορούσε να αντικατασταθεί / εμπλουτιστεί με ένα t-shirt που θα μπορούσαμε να φοράμε αρκετά συχνά με ένα αρκετά πιασάρικο μήνυμα που θα κάνει τον κόσμο να κοιτάξει και να δώσει σημασία…

π.χ.» Always Outnumbered, Never Outgunned !»

14 06 2007
Σπύρος Ντόβας

@Βασίλη: Όπως ξέρεις έχει προγραμματιστεί έντονη δραστηριότητα για τους θερινούς μήνες, με διοργάνωση εκδηλώσεων στις μεγάλες πόλεις όλης της Ελλάδας η οποία συνδυάζεται με στοχευμένη αποστολή υλικού, έκδοση δελτίων τύπου για θέματα ενδιαφέροντος κλπ. Ο ακτιβισμός είναι σημαντικός και μπορεί να δράσει συμπληρωματικά. Γενικά συμφωνώ, μέρα που περνάει δεν ξαναγυρνάει… Από την άλλη, έχουμε και εδώ ένα τυπικό πρόβλημα βέλτιστης διάθεσης πολύ περιορισμένων πόρων.

@philos: άντε, τελείωνε, αργήσαμε… 🙂
Πρόκειται για μια ανατροφοδοτούμενη διαδικασία: Κάνουμε ακτιβισμό –> γινόμαστε γνωστοί –> κάποιοι προσχωρούν –> ο πυρήνας μεγαλώνει –> κάνουμε πιο εκτεταμένο και έντονο ακτιβισμό –> γινόμαστε ακόμα πιο γνωστοι –> περίσσοτεροι προσχωρούν κλπ. Για να αρχίσει όμως το chain reaction, δεν θα πρέπει να περιμένουμε να γίνουμε περισσότεροι, γιατί αυτός είναι ο σίγουρος δρόμος για να μην γίνουμε

@costasx: Τα μπλουζάκια είναι εκ των ουκ άνευ! Θα φορεθούν πολύ στα νησιά το καλοκαίρι αλλά και στην πόλη. Αλλά δεν έχουν το visibility μιας υψωμένης ομπρέλας, ειδικά σε ένα άσχετο μέρος. Δεν έχεις προσέξει πως τραβά το μάτι το σημαιάκι που έχουν συνήθως υψωμένο οι ξεναγοί στα τουριστικά sites που γίνεται χαμός?

Για τα μπλουζάκια σκέφτομαι ότι θα ήταν ωραίο ο καθένας να κάνει την δική του σύνθεση, ανάλογα με το γούστο του. Όσο πιο ευρηματικά τόσο το καλύτερο.

14 06 2007
GordonGR

Συμφωνῶ κι ἐγὼ ὅτι οἱ ἰδέες εἶναι ὅλες πολὺ καλές! Ἕνα hotspot ἐνδεχομένως νὰ μπορούσατε νὰ στήσετε και στὸ Athens Pride· μπορεῖτε νὰ τὸ ἐρευνήσετε πάντως, τὶς γνωριμίες τὶς ἔχετε 🙂 Καὶ ἡ ἰδέα μὲ τὶς κάλπες εἶναι πολὺ καλή, ἀλλὰ θὰ πρέπει νὰ στείλετε ἄτομα διαβασμένα καὶ ἔτοιμα γιὰ πιθανὲς συζητήσεις μὲ τοὺς θαμῶνες.

16 06 2007
Kounoupi

Ιδέα 1. Μου θυμίζει κάτι τύπους που πουλάνε διατροφικά σκευάσματα, και φοράνε κονκάρδες: «ΑΔΥΝΑΤΙΣΕ ΤΩΡΑ! ΡΩΤΗΣΕ ΜΕ ΠΩΣ!».
Καλώς ή κακώς, ο τρόπος που παρουσιάζεις το μήνυμά σου είναι κι αυτός μέρος του μηνύματος. Μία κίνηση με έναν τόσο κραυγαλέο χαρακτήρα «ΡΩΤΗΣΕ ΜΕ!», ακυρώνει μεγάλο μέρος του μηνύματος.

Ιδέα 2. Μου φαίνεται ο πιο αξιοπρεπής τρόπος. Θα πρέπει να τρίβετε τα χέρια σας αν δεχτείτε επίθεση από αντιφρονούντες και το θέμα πάρει δημοσιότητα (μιλάω σοβαρά).

Ιδέα 3. Όταν μου δίνουν οποιοδήποτε φυλλάδιο στο δρόμο, το παίρνω μηχανικά και το πετάω στο πρώτο καλάθι χωρίς να βλέπω καν τι γράφει. Πιστεύω ότι σαν κι εμένα, είναι πάρα πολλοί.

(Σημ: Ο γράφων δεν είναι μέλος της ΦΣ. Δεν είναι καν ‘συμπαθών’, όπως λέγανε παλιά οι κνίτες. Απλώς παρακολουθεί τα τεκταινόμενα και θεωρεί ότι ο Σπύρος τουλάχιστον μπορεί και εκφράζεται σαν άνθρωπος)

16 06 2007
Ασμοδαίος

πόσοι θα προτίθεντο να «ξύσουν» λίγη από την αξιοπρέπεια ή την σοβαρότητά τους

Τη σοβαροφάνεια θα έλεγα…

Λοιπόν, νομίζω ότι όλες οι ιδέες είναι εξαιρετικά ευφάνταστες. Νομίζω ότι η καλύτερη είναι η 2, όπως λέει και ο/η/το Κουνούπι, όχι γιατί είναι «πιο αξιοπρεπής», αλλά επειδή έχει ένα ουσιαστικότερο μήνυμα, μπορεί, δηλαδή, ενδεχομένως να πείσει αυτόν που θα τύχει να βρίσκεται εκεί κοντά. Αντιθέτως, η 1 δημιουργεί εντυπώσεις, αλλά δεν «φέρνει κόσμο» στη ΦιΣ άμεσα, παρά μόνο εάν ενδιαφερθούν και ερευνήσουν περαιτέρω όσοι τυχαία παρευρίσκονται στην αποβάθρα. Και η 3 καλή μου φαίνεται, αλλά δεν είναι και σαν τη 2! (με την καλή έννοια)

ΥΓ: Οι ιδέες αυτές πρόκειται να εφαρμοστούν από όλα τα μέλη της ΦιΣ ή είναι πρωτοβουλία κάποιων μελών; Μόλις εφαρμοστούν, πάντως, αναμένουμε (εγώ, δηλαδή) ενημέρωση! 🙂

16 06 2007
Σπύρος Ντόβας

@Κουνούπι: Ιδέα 1: Δεν την προτείνω ως τρόπο για να περάσει κάποιο μήνυμα (αν και θα μπορούσε). Βασικά πιστεύω ότι πρώτη προτεραιότητα είναι να μαθευτεί ότι υπάρχουμε. Αν είχαμε τον πρόεδρο και 2 αντιπροέδρους κάθε βράδυ ακροβολισμένους στα τηλεοπτικά παράθυρα όπως ο ΛΑΟΣ, δεν θα συζητούσαμε αυτά. Η δυσάρεστη αλήθεια είναι όμως ότι κάθε δελτίο τύπου μας αποστέλλεται σε 800 (!) αποδέκτες, εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνα και τηλεοράσεις, πανελλαδικής και τοπικής εμβέλειας, και δυστυχώς αναρτάται σε ελάχιστες. Από την άλλη μία τουλάχιστον δημοσκόπηση έδειξε ότι το 24% (!) συμπλέει με τις ιδέες μας και θα ψήφιζε ένα νέο κόμμα που θα τις πρότεινε. Πόσοι από αυτούς ξέρουν ότι υπάρχουμε? Ελάχιστοι. Λέω, πρώτη προτεραιότητα είναι αυτοί να μάθουν για μας. Αυτή την ιδέα, αναγκαστικά ακολουθούν τεχνοκρατικοί υπολογισμοί που εμπλέκουν διαθέσιμους πόρους, ευκαιρίες να σε δουν κ.α. Και κάνοντας τέτοιους υπολογισμούς αυτή η ιδέα συνεχίζει στο δικό μου τεφτέρι να σκοράρει ψηλά…
Ιδέα 2: Συμφωνώ, μας χρειάζεται ένα βρωμόξυλο … 🙂
Ιδέα 3: Σωστά, και εγώ όταν περπατώ, συνήθως κάπου βιάζομαι να πάω και δεν δίνω σημασία. Όταν κάθεσαι (αν κάθεσαι) σε μια καφετέρια όμως?
@Ασμοδαίος: προς αποφυγή παρεξηγήσεων, οι παραπάνω ιδέες είναι προσωπικές και σχετικά με το αν υιοθετηθούν, από ποιους κλπ δεν γνωρίζω ακόμα. Πάντως σε κάθε περίπτωση θα ενημερωθείς

16 06 2007
Σπύρος Ντόβας

@κουνούπι: Το disclaimer σου πάντως με πτόησε λίγο…

17 06 2007
teach

Σπύρο έρχομαι σε λίγες μέρες για να βοηθήσω ως προς την ιδέα 2 (αντέχω το ξύλο…) και 3. Απορρίπτω την 1 γιατί αν με πετύχει στο μετρό με ομπρέλα κανένας από το χωριό μου, τότε… :-))

17 06 2007
teach

Μια ωραία φράση ακούστηκε στην εκδήλωση της Δευτέρας 11 Ιουνίου: «Να κάψουμε τους άχρηστους νόμους» ή κάπως έτσι. Εμπνεόμενος από αυτό, θα πρότεινα συμβολικές φωτιές των «εγγράφων της γραφειοκρατίας» σε διάφορα σημεία της επικράτειας. Η κίνηση θα έχει συμβολικό χαρακτήρα, θα ανάβουμε φωτιές με απλά χαρτιά, θα συνοδεύονται από ομιλίες μελών και διανομή υλικού και θα αποτελούν «συμβάντα» τα οποία θα αναγκάσουν τα ΜΜΕ να μας «παίξουν». Το εγχείρημα μπορεί να έχει τίτλο «Φωτιά στη στασιμότητα !»
ΥΓ: Οι φωτιές να είναι ελεγχόμενες, με παρουσία Πυροσβεστικής.

20 06 2007
greeknetizen

Ωραία ιδέα οι ομπρέλες άλλα προτείνω να γίνεται σε ομάδες 2-3 ανθρώπων. π.χ στην ίδια αποβάθρα να στέκονται τρια ατομα με ομπρέλες (σε απόσταση 20-30 μέτρων ο καθένας). Με αυτόν το τρόπο οι ομπρελάδες φαίνονται λιγότερο γραφικοί… και αμέσως ο κόσμος αναρωτιέται τι τρέχει…

Να μην ξεχνάμε εκτός από τις καφετέριες υπάρχουν και οι παραλίες! Μπορούμε να πιάσουμε όλες τις παραλίες όπου μαζεύεται ο κόσμος από Κρήτη μέχρι Χαλκιδική – και είναι καλος τρόπος να αξιοποιήσουμε τον Αύγουστο (ο οποίος στην Αθήνα θα είναι νεκρος μήνας!). Γενικώς μπορούμε να οργανώσουμε events/ hotspots σε παραλίες

Οσο για το μοιρασμα φυλλαδιων σε Ομόνοιες, Συνταγμα κλπ… προτείνω να γίνεται σε targeted σημεια με targeted περιεχόμενο. π.χ έξω απο τις εφορίες και άλλες δημόσιες υπηρεσίες στις 8 το πρωι με φυλαδια του στυλ «λιγοτεροι φοροι, λιγοτερο κρατος» όπου ο κόσμος είναι αγανακτισμένος

20 06 2007
Σπύρος Ντόβας

@teach: Με το καλό να μας έρθεις. Η ιδέα με το κάψιμο γραφειοκρατικών εντύπων μου φαίνεται καλή ιδέα μιας και θα κάνει ντόρο. Πρέπει μόνο να ελέγξουμε την νομιμότητά της (δεν νομίζω ότι το γραφειοκρατικό μας κράτος, παρά την ευρηματικότητά του στο να ορίζει διαδικασίες και προϋποθέσεις για τα πάντα, έχει προβλέψει κάποια διαδικασία για ελεγχόμενη δημόσια καύση, ειδικά όταν πρόκειται για κεντρικά σημεία.

@greeknetizen: Όπως επιθυμεί ο καθένας. Αν μπορούν 2-3 άνθρωποι να συνεννοηθούν και να το κάνουν συντονισμένα ακομη καλύτερα. Η αρχική ιδέα, είχε το βασικό concept ότι κάποιος δεν χρειάζεται να αλλάξει το πρόγραμμά του για να συμμετέχει σε μια ενέργεια, αντίθετα, εντάσσει την ενέργεια στην καθημερινή του ρουτίνα. Για το μοίρασμα φυλλαδίων σε παραλίες: Πολύ καλή ιδέα! Μόνο μην κατηγορηθούμε ότι συμβάλουμε στην ρύπανση των ακτών. Για το μοίρασμα φυλλαδίων σε Δημόσιες Υπηρεσίες, επίσης συμφωνώ ότι μπορεί να είναι αποτελεσματικό εφόσον το μηνυμα είναι στοχευμένο. Lets do it!

25 06 2007
underinformation

Συντροφοι φ. φαινεται οτι πηρατε φορα και αρχιζετε να πουλατε και σεις την ιδια πραματεια που πουλανε ολα τα κομματα.
Προσεχτε γιατι το 1974 ειχαμε στις εκλογες φαιδρους υποψηφιους που μαζευαν πληθος λαου που διασκεδαζε με την ψυχη του.
Μαλλον εκει το πατε και σεις.
Θελετε να ειστε διασκεδαστες!!!!
Οι ιδεες σας καλες ,γιατι δεν στηνεται καποια επιχειρηση να παρετε και ΠΕΠ να μπειτε στον Αναπτυξιακο και να περασετε εσεις καλα?
Ο συντροφος ανδριανοπουλος εχει και αυτος ωραιες επιχειρηματικες ιδεες.

18 03 2015
Μεγάααααλα κεφάλια!!! | ophilos

[…] Αφιερωμένες σε όλους τους φίλους bloggers διαφημιστές και σε όσους γενικότερα κατεβάζουν υπέροχες ιδέες! […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: