«Πρακτικά» από την συνάντηση με την Ντόρα Μπακογιάννη

17 04 2008

Συμμετείχα στην σημερινή συνάντηση της Ντόρας Μπακογιάννη (στο εξής ΝΜ) με μπλόγκερς. Ήταν για μένα μια ενδιαφέρουσα εμπειρία από πολλές απόψεις.

Συμμετέχοντες

Οι συμμετέχοντες τους οποίους γνωρίζω ή μπόρεσα να συγκρατήσω το όνομα τους ή/και του blog τους ήταν:

Οι υπόλοιποι ας με συγχωρέσουν και αν θέλουν ας μου στείλουν ένα email ώστε για λόγους πληρότητας να συμπληρωθεί η λίστα και να μπορέσω να διαβάσω και τις δικές τους εντυπώσεις.

Update:

Σχετικά με τον τρόπο επιλογής, απ’ότι αντιλήφθηκα οι περισσότεροι έχουν με κάποιο τρόπο ασχοληθεί με την διαδικτυακή παρουσία της ΝΜ, χωρίς να μπορώ να ξέρω αν αυτό ήταν το μόνο κριτήριο.

Σε ότι αφορά το τι ειπώθηκε από την πλευρά των συμμετεχόντων, θα ακολουθήσω το παράδειγμα του Nikan, και θα αναφερθώ σε αυτά που εγώ είπα. Φαντάζομαι και εγώ ότι οι υπόλοιποι θα καλύψουν επίσης το γεγονός, οπότε όποιος ενδιαφέρεται να έχει μια σφαιρικότερη άποψη, ας ανατρέξει στα blogs τους.

Just the Facts, ma’am

  • Άκρα του τάφου σιωπή μεταξύ των bloggers όση ώρα περιμέναμε την ΝΜ να έρθει, παρότι μερικοί γνωριζόμαστε μεταξύ μας και από άλλες περιστάσεις.
  • Ο Καρπίδης ήταν ο μόνος που ήρθε καθυστερημένος, άλλα όχι όσο η ΝΜ η οποία προσήλθε με καθυστέρηση 15 περίπου λεπτών
  • Έγιναν οι συστάσεις μετά χειραψίας
  • Η ΝΜ μας είπε ότι μας φώναξε για να μας ακούσει σχετικά με το πως πιστεύουμε ότι οι Ελληνικές θέσεις σε θέματα ενδιαφέροντος Υπ.Εξ θα μπορούσαν να επικοινωνηθούν αποτελεσματικότερα προς την παγκόσμια κοινή γνώμη χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο και τα νέα μέσα
  • Παραδέχθηκε ότι στον συγκεκριμένο τομέα είμαστε πολύ πίσω
  • Έγινε αρκετή κουβέντα γύρω από αυτό, οι περισσότεροι παριστάμενοι τοποθετήθηκαν (οι απόψεις που εγώ εξέφρασα βρίσκονται στην συνέχεια του κειμένου)
  • Η ίδια έβαλε στο τραπέζι το θέμα της ενδεχόμενης νομοθετικής ρύθμισης για τα blogs για το οποίο έγινε παραγωγική συζήτηση.
  • Τα τελευταία 10 λεπτά έγιναν on camera.

NM on issues

  • Δεν στρουθοκαμηλίζει για τα ζητήματα της εξωτερικής πολιτικής. Θεωρεί επιζήμια την στάση «δεν υπάρχει θέμα» που κρατήσαμε για πολλά χρόνια σε διάφορα θέματα όπως είπε και τα οποία μας «σκάνε» τώρα
  • Ως Ντόρα θα προτιμούσε η γειτονική χώρα να μην έχει καθόλου την λέξη «Μακεδονία» στο όνομά της, αλλά ως Υπ.Εξ. έχει να αντιμετωπίσει μια διαμορφωμένη κατάσταση
  • Σε κάθε συνάντηση της με τον Αλβανό πρέσβη της τίθεται θέμα Τσάμηδων. Παγίως του απαντά ότι το θέμα έκλεισε μετά τον Β’ Παγκόσμιο και ότι είμαστε ευρωπαϊκή χώρα και όποιος έχει τίτλους ιδιοκτησίας μπορεί να προσφύγει στα Ελληνικά Δικαστήρια
  • Και εκείνη διεκδικεί και θέτει θέματα προς τους Υπουργούς Εξωτερικών που συναντάται. Είναι common practice
  • Δεν θα ήθελε να δει ειδικές ρυθμίσεις σχετικά με τα blogs και το διαδίκτυο αλλά την απασχολούν τα φαινόμενα συκοφαντικών δυσφημίσεων και εκβιασμών.

Τι είπα

  • Για την χαμηλή συμμετοχή Ελλήνων στο διεθνή ιντερνετικά φόρα, προφανώς παίζει ρόλο η γλώσσα (κάποιος το σκέφτεται δύο φορές πριν ξεκινήσει να πραγματεύεται ένα δύσκολο θέμα σε μια γλώσσα που δεν κατέχει άριστα) όπως ρόλο παίζει και η κατάρτιση, μιας και αυτά είναι θέματα πυκνά και πολύπλοκα και οι περισσότεροι μπορεί να μην νιώθουν επαρκείς να μπουν σε λεπτομερειακές συζητήσεις.
  • Αν το Υπ.Εξ. επιθυμεί εντονότερη και αποτελεσματικότερη παρουσία των «εθνικών» μας θεμάτων στο διαδίκτυο, θα πρέπει να προμηθεύσει με υλικό (content) και επιχειρηματολογία όσους ενδιαφέρονται να ασχοληθούν
  • Ειδικά οι χρήστες που συνιστούν την κοινή γνώμη στο εξωτερικό δέχονται έναν καταιγισμό μηνυμάτων, πολιτικών, εμπορικών και άλλων. Το Υπ.Εξ. έχει να ανταγωνιστεί τις αντίστοιχες κρατικές υπηρεσίες των άλλων χωρών αλλά και χιλιάδες εμπορικές εταιρίες που διαγκωνίζονται διεκδικώντας λίγη από την προσοχή των χρηστών.
  • Για να το πετύχει αυτό θα πρέπει να επιδιώξει να βγει με content το οποίο κατ’αρχήν να ενθουσιάσει τους Έλληνες χρήστες οι οποίοι αυθορμήτως θα το διαδώσουν στις διαδικτυακές κοινότητες που δραστηριοποιούνται δημιουργώντας viral effect.
  • Αναγκαστικά πρέπει να είναι video (ή φώτος) μικρό σε διάρκεια, πρωτότυπο με χαρακτήρα και συμπυκνωμένο μήνυμα. Δεν είναι εύκολο, όλος ο πλανήτης προσπαθεί να το πετύχει, αλλά αναγκαστικά πρέπει και εκείνοι να προσπαθήσουν
  • Είπα ότι ο όρος «flame-war» που ανέφερε στην εισαγωγική της εισήγηση είναι αρνητικά φορτισμένος όρος και περιγράφει ένα debate το οποίο έχει εκφυλιστεί σε προσωπικές αντεγκλήσεις και χαμηλού επιπέδου επιχειρήματα, αναγκάζοντας τους σοβαρούς συνομιλητές να αποχωρήσουν από την κουβέντα
  • Της είπα ότι η ένστασή μου σχετικά με την παραίνεσή της να παροτρύνουμε και άλλους να σχολιάσουν, όταν αυτό δεν εντάσσεται σε μια ευρύτερη στρατηγική και όταν δεν μπορεί να είναι σίγουρη ότι αυτοί οι άλλοι είναι εφοδιασμένοι με επιχειρήματα και γνώσεις συμβατές με τις θέσεις του Υπ.Εξ. μπορεί τελικά να οδηγούσε σε ένα flame-war το οποίο αν γίνονταν γνωστό ότι ενθαρρύνθηκε από την ίδια θα είχε αρνητικό αντίκτυπο στην εικόνα της.
  • Για τον Μπλογκονόμο: Πέραν ότι είναι ανεφάρμοστος και θα μας γελοιοποιήσει όπως και άλλοι ανεφάρμοστοι νόμοι που έχουν ψηφιστεί κατά το παρελθόν, η μπλογκόσφαιρα και το διαδίκτυο αυτορυθμίζονται, όπως παραδοσιακά αυτορυθμίζονταν οι κοινωνίες (που ήταν πάντα 2.0) παλαιότερα. Κάποιος που λέει κάτι αλλά δεν έχει credibility, κανείς δεν του δίνει σημασία, και εκείνοι που έχουν καταφέρει να χτίσουν credibility με κόπο και χρόνο, προσέχουν τι λένε γιατί το credibility αυτό έχει τεράστια αξία.
  • Για τους εκβιασμούς, αν κάποιος εκβιάζει, κάνεις ότι κάνεις και με τους παραδοσιακούς εκβιασμούς. Το λες στην αστυνομία, του κλείνεις ένα ραντεβού για να του δώσεις τα χρήματα και τον συλλαμβάνεις. Δεν είναι ανάγκη να «κλείσεις» το μέσο.
  • Ότι υπάρχει επαρκές νομοθετικό πλαίσιο για τις κακουργηματικές πράξεις.
  • Λίγο πριν το τέλος της συνάντησης την ρώτησα: όταν συναντάται και διαπραγματεύεται σε τραπέζια αποφάσεων (όπως στο Βουκουρέστι) με άλλους Υπ. Εξ. για θέματα που μας αφορούν σημαντικά αλλά για αυτούς δεν είναι ζωτικά, κατά πόσον η κοινή γνώμη στην χώρα τους επηρεάζει την στάση τους, ή αν είναι καθαρά θέμα ρεάλ-πολιτικ, τι σου δίνω τι μου δίνεις κλπ. Η απάντηση εδώ.

Οι προσωπικές μου εντυπώσεις από την ΝΜ

  • Παρουσίασε ως αναμένονταν τα ίδια qualities που διαπιστώνουμε και στις τηλεοπτικές της εμφανίσεις (ευφυΐα, σχετική ευφράδεια, αυτοέλεγχος)
  • Firm χειραψία
  • Όταν απευθυνόταν προς όλους, κατένεμε σχετικά ισομερώς τον χρόνο που απευθυνόταν κοιτώντας τον καθένα, χωρίς να «αγκυστρώνεται» σε 1-2 συγκεκριμένους
  • Πήρε τον ενικό χωρίς να ρωτήσει ενώ δεν τον παραχώρησε και σε μας (not good)
  • Ήταν σχετικά ευδιάκριτη στην συμπεριφορά της η μετάπτωση μεταξύ επαγγελματικού / πολιτικού / στημένου (ΕΠΣ) mode και προσωπικού / χαλαρού / εκ καρδίας (ΠΧΚ) mode (not good)
  • Μου έκανε θετική εντύπωση η χρήση της φράσης «αν δεν μπορείς να το κάνεις αυτό, δεν κάνεις για αυτή τη δουλειά».

Τι πιστεύω ότι η ΝΜ πήρε μαζί της από την συνάντηση

  • Ότι (όπως επισήμανε ο Nikan) υπάρχουν στην Αμερική στο Top10 των «πολιτικών» Blogs, 3 Ελληνοαμερικάνοι μπλόγγερς, με τους οποίους καλό θα ήταν να συναντηθεί είτε στην Αμερική είτε να τους προσκαλέσει εδώ για ενημέρωση σχετικά με τα θέματα ενδιαφέροντος Υπ. Εξ. Χαρακτηριστικά η ΝΜ είπε προς τους συνεργάτες της «Να το δρομολογήσουμε αυτό για πριν από το καλοκαίρι». (γιατί άραγε?)
  • Ότι (Nikan και πάλι) o μπλογκονόμος θα βλάψει την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό, θα ακυρώσει κάθε προσπάθεια για άσκηση επιρροής για θέματα εξωτερικής πολιτικής μέσω διαδικτύου, θα μας εντάξει στην συνείδηση των χρηστών στην μαύρη λίστα των χωρών που βάζουν απαγορεύσεις στο διαδίκτυο και εν τέλει η δουλειά της θα γίνει δυσκολότερη. Είμαι βέβαιος ότι αν -ό μη γένοιτο- το θέμα τεθεί σε κάποια μελλοντική συνεδρίαση της κυβερνητικής επιτροπής, η ΝΜ θα προβάλει αυτό το επιχείρημα, δείχνοντας κατ’αρχήν στους ομολόγους της και τον πρωθυπουργό εντυπωσιακό insight σε τέτοιου τύπου ζητήματα αλλά φυσικά και για ουσιαστικούς λόγους.
  • Ότι το διαδίκτυο δεν μπορεί να ελεγχθεί και ότι πρέπει να «κερδίσει» κατ’αρχήν τους Έλληνες bloggers
  • Ότι καλύτερα να μην υπάρξει ειδική νομοθετική ρύθμιση για τα blogs
  • (ελπίζω) ότι κράτησε και την δική μου παρατήρηση για την δημιουργία content που μπορεί να δημιουργήσει viral effect.

Μικρά – Μικρά

  • Πήγα στο Υπ.Εξ. πιθανολογώντας ότι ο ίδιος ο χώρος θα μου προκαλέσει κάποιο δέος. Είναι ένα κρατικό κτίριο που στεγάζει μια από τις κύριες λειτουργίες του κράτους, έχει μεγάλη ιστορία και ανέμενα ότι θα αντανακλά κάποια από την ενσωματωμένη «μνήμη». Καμία σχέση. Ο χώρος στην είσοδο του νεοκλασικού της οδού Βασ. Σοφίας 6 είναι εντελώς άχρωμος και γυμνός και η ίδια η αίθουσα συνεδριάσεων μάλλον αδιάφορη. Υποθέτω ότι δέχονται ξένους επιτετραμένους εκεί, και πιστεύω ότι θα έπρεπε με επιλεγμένα έργα Ελληνικής τέχνης και προσεγμένη αισθητική, να προδιαθέτει τον επισκέπτη, να του δίνει ένα υποσυνείδητο μήνυμα για εκείνες τις αξίες με τις οποίες θα θέλαμε να συνδέεται η Ελλάδα, και γιατί όχι να τον «ψαρώνει» και λίγο. (not good)
  • Η εντύπωση μου είναι ότι την ερώτησή μου σχετικά με τον τρόπο λήψης αποφάσεων σε διεθνείς οργανισμούς την απάντησε σε κραυγαλέο ΕΠΣ mode, και άρα η απάντηση έχει για μένα σχετικά μικρή αξία
  • Το ίδιο ισχύει και για το «Εγώ ως Ντόρα θα προτιμούσα να μην υπήρχε καθόλου η λέξη «Μακεδονία» στο όνομα». Παρότι φαίνεται σαν μια ΠΧΚ δήλωση έγινε σε προφανές ΕΠΣ mode.
  • Ο κ. Χαϊκάλης προσπάθησε to make a sale
  • Η ΝΜ αναφέρθηκε με ενθουσιασμό στο αποτέλεσμα που είχε η δημοσίευση στην αγγλόφωνη εφημερίδα του Βουκουρεστίου φωτογραφίας με τον πρωθυπουργό της ΠΓΔΜ κ.Γκρούεφσκι να καταθέτει στεφάνι σε μνημείο που απεικόνιζε ενωμένες και τις τρεις Μακεδονίες
  • Τελικά, όλοι οι υπουργοί λένε «παρέλαβα χάος» ακόμη και αν ο προκάτοχός τους ήταν του ιδίου κόμματος (όχι βέβαια ότι σε ότι αφορά τα θέματα διαδικτυακής παρουσίας του Υπ.Εξ. αυτό είναι ανακριβές).
  • Όταν ο Nikan ανέφερε τους Ελληνοαμερικάνους bloggers και τον ρόλο που θα μπορούσαν να παίξουν και η ΝΜ υποδέχθηκε αυτή την ιδέα με σχετικό ενθουσιασμό, ο Ν. Δρανδάκης παρατήρησε -μεταξύ σοβαρού και αστείου- «βέβαια είναι όλοι Δημοκρατικοί», κολλητά στο οποίο του απάντησε η ΝΜ κάτι σαν «ε, και? Και εμείς Δημοκρατικοί είμαστε». Γέλια ακολούθησαν αυτό το διάλογο, αν και, ψύχραιμα κοιτώντας το, η ΝΔ είναι στα οικονομικά θέματα αριστερότερα από τους Αμερικάνους Δημοκρατικούς
  • Ήπιαμε καφέ σε κούπα με το εθνόσημο.

Υ.Γ.: Δεν ήταν στις αρχικές μου προθέσεις να γράψω πρακτικά, αλλά μιας και αυτό που βγήκε μοιάζει, προσάρμοσα και τον τίτλο.

Photos by Karpidis

Advertisements

Ενέργειες

Information

32 Σχόλια

17 04 2008
karpidis

Οι φωτογραφίες μου είναι ή νομίζω;Βάλε μια αναφορά ρε! Πολύ καλά πρακτικά. Θα διόρθωνα η υπουργός άργησε 7 λεπτά και γω 5 αλλά 20 από το αρχικό ραντεβού 🙂 Δλδ εννοώ πως μας είπαν πως 11.15 να προσέλθουμε και 11.30 έλεγε το πρόγραμμα η συνάντηση.Έφτασα 11.35 και από ότι κατάλαβα με περιμένατε όλοι (και η υπουργός) Συμφωνώ για το θέμα του φίλτατου Στάθη Χαϊκάλη και εμένα έτσι μου έμοιαζε.

Για τις φωτογραφίες πλάκα κάνω. Ελπίζω να μην παρεξηγηθείς. Μου άρεσε η ιδέα για το viral content!

17 04 2008
magica

Αρκετά ενδιαφέρον και περιεκτικό κείμενο

17 04 2008
SebKom

Το οποίο (κείμενο) και αποδεικνύει ότι η φασαρία για το «πώς θα καλύψουμε το event όταν κάποιοι θέλουν ανωνυμία» ήταν περιττή…

(Ψάχνω από από από το απόγευμα να κάνω subscribe στο feed του blog αλλά δεν το βρίσκω, υποψιάζομαι βέβαια ότι είναι μες τα μάτια μου)

17 04 2008
nikan

Πολύ καλή καταγραφή Σπύρο. Μια μικροδιόρθωση μόνο: το «είναι Δημοκρατικοί το είπε ο Δραντάκης» και στην απάντηση ΝΜ, εκτός από το «Ε, και» περιλαμβανόταν κι ένα » κι εμείς δημοκρατικοί είμαστε»

17 04 2008
Σπύρος Ντόβας

@karpidis: Έχεις δίκιο για τις φώτος. Που μυαλό στις 3 am. My apologies.
Σχετικά με το πόσο καθυστέρησες θα χρειαστώ και δεύτερη ανεξάρτητη μαρτυρία πριν το διορθώσω 🙂
@Nikan: Ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις. Το διόρθωσα.
@SebKom: Σωστό. Λείπει. Αν χρησιμοποιείς Firefox έχει ένα εικονίδιο δίπλα στο address. Διαφορετικά: https://voteforliberty.wordpress.com/feed/

17 04 2008
Σπύρος Ντόβας

Ελπίζω το βράδυ να βρώ λίγο χρόνο να συμπληρώσω την άποψή μου σχετικά με το αν είναι θετική ή όχι αυτή η πρωτοβουλία.

17 04 2008
Γιά τη συνάντηση στο ΥΠΕΞ (γραπτό) - τι χρειαζόμαστε | NYLON

[…] πλέον γνωστό και από άλλους ότι στόχος της συνάντησης ήταν να […]

17 04 2008
Fuyumi Kotani

«Για τους εκβιασμούς, αν κάποιος εκβιάζει, κάνεις ότι κάνεις και με τους παραδοσιακούς εκβιασμούς. Το λες στην αστυνομία, του κλείνεις ένα ραντεβού για να του δώσεις τα χρήματα και τον συλλαμβάνεις. Δεν είναι ανάγκη να «κλείσεις» το μέσο.»

ΣΩΣΤΟΣ

17 04 2008
Συνάντηση Ντόρας με bloggers στο ΥΠΕΞ « Φιλελεύθερη λαλιά…

[…] “Πρακτικά” από την συνάντηση με την Ντόρα Μπακογιάνν…Από τον Σπύρο που είδα ότι κρατούσε μπλοκάκι… […]

17 04 2008
fileleytheros

Πολύ αναλυτική καταγραφή Σπύρο μου. Χαίρομαι που επιτέλους καταλαβαίνουν τη χρησιμότητα του μέσου αλλά τα εμπόδια, όπως γράφεις και εσύ, παραμένουν.
Για τη δημιουργία περιεχομένου έχεις απόλυτο δίκιο. Το θέμα έχει τεθεί και επίσημα, στην ίδια βάση της δικής σας συζήτησης, αλλά δεσμεύομαι να μη πω κάτι πιο συγκεκριμένο, λόγω εμπιστευτικής αλληλογραφίας…

17 04 2008
SimonSays

2 ερωτήσεις από εμένα:

α) Ποιοί είναι οι τρείς κορυφαίοι Ελληνοαμερικάνοι bloggers που αναφέρθηκαν; Ελπίζω να μην αναφέρεται στον ιδρυτή του Daily Kos, Μάρκος Μουλίτσας…ουδεμία σχέση με Ελλάδα.

β) Το «content» που δημιουργεί το υπουργείο μέσω της προπαγάνδας των υπάρχοντων ΜΜΕ δεν αρκεί και περισσεύει;

17 04 2008
SimonSays

Άκυρο το (a). Μου απάντησε ο Νικαν και φαίνεται είχα άδικο για τον Μουλίτσα. Όταν τον είχε καλεσμένο ο Bill Maher παλαιότερα και επισήμανε ότι το όνομα του ήταν «παρόμοιο με εραστή της Πάρις Χίλτον» τον είχα κάνει Google βρίσκοντας μόνο την καταγωγή από την Κεντρική Αμερική.

Πάντως σίγουρα δεν μπλογκάρει για θέματα Ελληνικά σχεδόν ποτέ.

18 04 2008
Η ΝΤΟΡΑ ΖΗΤΗΣΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ BLOGGERS ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΟΠΙΑΝΟ!!! | exeisminima.gr

[…] Σπύρος Ντόβας (ΠΟλιτεύομαι) […]

18 04 2008
Σπύρος Ντόβας

@SimonSays:
Για το β: η προπαγάνδα μέσω των υπαρχόντων ΜΜΕ έχει εμβέλεια μόνο τους Ελληνόφωνους της Ελλάδας, αντε και του εξωτερικού. Σε ότι αφορά τον επηρεασμό της κοινής γνώμης των άλλων κρατών, έχει μηδενικό αποτέλεσμα.

18 04 2008
Πέντε «μακεδονικά» εγκεφαλικά και ένα ακόμα ..μίνι | ANTI WEBLOG

[…] υποψήφιος βουλευτής της Φιλελεύθερης Συμμαχίας κι επίσης προσκεκλημένος της κας Μπακογιάννη για τα Εθνι…. Στο blog του δεν βρήκαμε ΚΑΝΕΝΑ ΘΕΜΑ για τη Μακεδονία! […]

18 04 2008
Μπλόγκερ στην υπηρεσία της αυτής υψηλότητας; « Allu Fun Marx: Βόλτες στην Blogoslovakia

[…] ήταν ο σκοπός της συνάντησης; Σύμφωνα με τον ιστολόγο Σπ. Ντόβα (”Πολιτεύομαι”) που παραβρέθηκε στην συνάντηση […]

18 04 2008
Όταν η ΥΠΕΞ συνάντησε τους μπλόγκερς… « Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

[…] υποψήφιος βουλευτής της Φιλελεύθερης Συμμαχίας κι επίσης προσκεκλημένος της κας Μπακογιάννη για τα Εθνι…. Στο blog του δεν βρήκαμε ΚΑΝΕΝΑ ΘΕΜΑ για τη Μακεδονία! […]

18 04 2008
SimonSays

@Σπύρος: Το ίδιο θα έλεγα για το περιβόητο flame war των σκοπιανών εδώ στις ΗΠΑ. Οι μόνοι που ασχολούνται είναι οι εξ’ίσου πορωμένοι Ελληνο-αμερικάνοι και οι εν-Ελλάδι.

Το ΜΟΝΟ ξένο λόμπι που έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια να κάνει επιτυχημένη προπαγάνδα μέσω των αμερικάνικων ΜΜΕ είναι το εβραϊκό/ισραηλινό.

Εδώ κοντεύουμε να ξεχάσουμε ότι γίνεται πόλεμος στο Ιράκ και το Αφγανιστάν παρακολουθώντας ειδήσεις νομίζεις ότι θα μπει airtime για το legacy του Μεγαλέξανδρου; Για να καταλάβεις όταν έγινε το πρόσφατο συνέδριο του ΝΑΤΟ τα αμερικάνικα ΜΜΕ ούτε καν αναφέρθηκαν στα καραγκιοζιλίκια του πρόεδρου Μπους, πόσο μάλλον στο βέτο του Κωστάκη.

Στις ΗΠΑ τα μόνα ασήμαντα θέματα (στις ΗΠΑ εκεί εντάσσεται το Μακεδονικό) που προβάλλονται σε περίοδο εκλογών είναι τα σχόλια των υποψηφίων και οι διάφορες γκάφες τους.

Αν θέλει να κάνει μαγκιά η Ντόρα ας προσελκύσει τους σκοπιανούς μπλόγκερς να εκθέσουν τις θέσεις της…ίσως εκεί βρει κάποιον αναγνώστη που να ενδιαφέρεται.

18 04 2008
S G

δεν καταλαβα, η ερωτηση ειναι πως μπορουν οι Ελληνες χρηστες ιντερνετ να προωθησουν τα εθνικα θεματα στο διεθνες διαδικτυο? Κατα κανονα βουλωνοντας το στομα τους!!

Οπουδηποτε κοιταξει κανεις σε διεθνη φορα, στο youtube ή αλλα τετοια μερη εντυπωσιαζει νομιζω η εμπαθεια, αγενεια και ελλειψη δικτυακων τροπων των Ελληνων.

Αν θελει το ΥΠΕΞ να βελτιωθει η κατασταση πρεπει απλα να αλλαξει τα ελληνικα σχολικα βιβλια, τα ΜΜΕ, ακομα και την Βουλη με τις τρανταχτες εθνικιστικες ανιστορητες ατακες που ακουγονται…

19 04 2008
omadeon

συμφωνώ απόλυτα με τον S G (21:69:11)

Επίσης έχω την εξής σειρά ενστάσεων
1) ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ «κορυφαίος μπλόγκερ» και… οδοντόκρεμες μπλε;
ΜΗΠΩΣ σημαίνει μπλόγκερ που ΠΡΟΟΡΙΖΕΤΑΙ να γίνει «κορυφαίος» από ένα ΙΕΡΑΡΧΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ μη-διαλογικής, πατερναλιστικής δομής, μέσα στο οποίο φαίνεται σχεδόν αυτονόητο να αναπαράγει τον εαυτό του (και τη βρώμα του) μέσα από ένα μέσο που ΔΕΝ σηκώνει «καβαλημένα καλάμια», δηλαδή τη μπλογκόσφαιρα;

2) ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ να κάνει κανείς «viral marketing» «Ελληνικών θέσεων» κ.ο.κ.?
Μήπως σημαίνει να εκμεταλλευτεί προπαγανδιστικά τα πιο αδύνατα και πιο οπισθοδρομικά χαρακτηριστικά της Ελληνικής (ανύπαρκτης ιστορικά) CyberCulture?

3) Γενικά η ιδέα ότι πολιτικές κρατών το θεωρούν αυτονόητο να δίνονται σαν «γραμμή άνωθεν» σε ένα μέσο από τη φύση του εντελώς διαφορετικό από ΚΑΘΕ τέτοια «γραμμή άνωθεν», είναι μια απαίσια ιδέα. Ο μπλόγκερ που «προωθεί απόψεις άνωθεν» είναι ΜΟΝΟ για ψηφιακές ντομάτες και για τα πανηγύρια. Η μπλογκόσφαιρα είναι εργαστήρι άμεσης δημοκρατίας και αυτή διέπεται από άλλους νόμους ή συνήθειες, που ακόμη δεν έχουν γινει εντελώς συνειδητοί.

Πάντως συγχαρητήρια κ. Ντόβα για την άψογη και συμπυκνωμένη αυτή ενημέρωση, που μάλλον δεν άφησε ΚΑΜΙΑ πτυχή της συνάντησής σας ασχολίαστη…

19 04 2008
ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΑΣ » Blog Archive » Εξωτερική πολιτική και bloggers

[…] που έχει και βίντεο από την συνάντηση, magica, nylon.gr, Σπύρος Ντόβας, vrypan στο rec on 1 και 2, xblog.gr, Think positive, wolf, vas 2.0, politikoblog.gr, […]

19 04 2008
Σπύρος Ντόβας

@SimonSays: Το ίδιο είπα και εγώ. Είναι πολύ δύσκολο να κερδίσει μερίδιο προσοχής σε ανθρώπους που βομβαρδίζονται καθημερινά με εκατομμύρια μηνύματα, τα περισσότερα από τα οποία είναι για θέματα πολύ «κοντινότερα» σε αυτούς. Φυσικά δεν συζητάμε για airtime σε mainstream media.
Άποψή μου είναι ότι το Υπ.Εξ. ΙΣΩΣ έχει κάποιες ελπίδες να κάνει αίσθηση με υλικό που θα μπορούσε να δημιουργήσει viral effect…

@SG: …και προφανώς όχι από τους σχετικά ολιγάριθμους, ελληνόφωνους, flameάδες σε μεγάλο ποσοστό Έλληνες χρήστες.
Η ερώτηση όπως εγώ την κατάλαβα ήταν: «Τι μπορεί να κάνει το Υπ.Εξ. για να αξιοποιήσει αυτό το κανάλι (δηλ. το διαδίκτυο, το οποίο προφανώς περιλαμβάνει αλλά δεν εξαντλείται στους χρήστες του) για τους σκοπούς του»

@κ. omadeon:
1) δεν θυμάμαι να αναφέρθηκα πουθενά σε κορυφαίους μπλόγγερς
2) Χωρίς να είμαι ο ειδικότερος, μπορείς να πετύχεις viral αποτέλεσμα απευθυνόμενος σε όλο το εύρος των ενστίκτων, από τα πιο ταπεινά μέχρι τα πιο υψηλά (δες πχ την καμπάνια free hugs)
Σταθμίζεις το ακροατήριο στο οποίο θέλεις να απευθυνθείς, το μήνυμά σου, τον σκοπό σου και φτιάχνεις την στρατηγική σου.
3) Σωστό, υπό την έννοια ότι το Υπ.Εξ. στο web 2.0 δεν είναι «ανωθεν», είναι peer, οπότε έχει να ανταγωνιστεί το ευρηματικό μήνυμα του κάθε άλλου peer.
Ο καθένας που θα το προωθήσει, θα το κάνει γιατί το επιλέγει, γιατί το μήνυμα του «έχει μιλήσει» και όχι γιατί υπακούει σε εντολές.
Προσωπικά σπάνια προωθώ οτιδήποτε. Θα πρέπει να είναι κάτι πραγματικά ξεχωριστό.
Άλλωστε στις μέρες μας «δείξε μου τι κάνεις forward να σου πω ποιος είσαι», ή, στο twitter context, «Δειξε μου ποιον κάνεις follow με notification:on να σου πω ποιος είσαι»

19 04 2008
omadeon

K. Ντόβα, ΣΩΣΤΗ ένσταση. Δεν αναφερθήκατε ΕΣΕΙΣ σε «κορυφαίους μπλόγκερ»! 🙂

19 04 2008
Konon

Thanks για την ενημέρωση, πολύ ενδιαφέρουσα.

Μια παρατήρηση σχετικά με το αμερικάνικο κοινό, πιστεύω ότι δεν μας νοιάζει να πείσουμε ή ενημερώσουμε την πλειοψηφία των αμερικανών, που έτσι κιαλλιώς δεν πρόκειται να κάνει τίποτα, αλλά την κρίσιμη μάζα των opinion leaders και policy makers. Όπως λες και εσύ, δεν στοχεύουμε σε air time media, αλλά στην ενημέρωση της μειοψηφίας που ασχολείται και μπορεί με τον έναν ή άλλο τρόπο να επηρεάσει την αμερικάνικη πολιτική.

Ερώτηση, έγινε καθόλου κουβέντα για wikipedia? Έχω την εντύπωση ότι είναι ένα από τα sites με μεγάλο influential value αφού είναι το first resort όσων θέλουν να ενημερωθούν άμεσα για θέματα ιστορίας και εξωτερικής πολιτικής που δεν γνωρίζουν. Υπάρχουν πολλές φήμες ότι κυβερνητικές υπηρεσίες άλλων κρατών ασχολούνται με την παρακολούθηση και ευνοϊκή ανανέωση του περιεχόμενου της wikipedia. Δες: http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/6947532.stm.
Το ΥΠΕΞ ΔΕΝ πρέπει να κάνει το ίδιο, αλλά θα μπορούσε τουλάχιστον να βοηθήσει τους ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ bloggers me διάφορους τρόπους, όπως σεμινάρια για εθνικά ζητήματα και ποιός είναι ο καλύτερος επικοινωνιακά τρόπος να παρουσιάζονται στο Internet. Είμαι σίγουρος ότι το Ισραήλ είχε κάτι παρόμοια σεμινάρια κατα τη διάρκεια της δεύτερης Ιντιφάντα, όταν είχανε προβλήματα με τα διεθνή μήντια…

19 04 2008
Οι δακτυλόφρονες και το τέλος της πολιτικής διαδικτυακής αθωότητας - Λαπούτα

[…] δείξουμε τώρα, άσχετοι, πουλημένοι και τα λοιπά λοιπά λοιπά λοιπά προβλέψιμα, βαρετά όσο και θορυβώδη σαν την […]

20 04 2008
Σπύρος Ντόβας

1) όχι η wikipedia δεν αναφέρθηκε
2) φαντάζομαι εννοείς e-σεμινάρια. Δεν ξέρω, είμαι επιφυλακτικός απέναντι σε αυτό, δεν μπορεί να γίνει φόρα-παρτίδα, καθώς το Υπ.Εξ. καθίσταται «συνυπεύθυνο» σε ότι λένε οι «εκπαιδευμένοι» (και «πιστοποιημένοι»?).

Για όσους θέλουν να ασχοληθούν, προτιμώ την ιδέα «πάρτο, βάλτο». Έτοιμα videos, photos κλπ για απλή αναπαραγωγή-διάδοση.

21 04 2008
chaca-khan

πολύ ενδιαφέρον κείμενο

21 04 2008
ΔΕ ΜΑΣΑΜΕ ΡΕ

Πολύ ενημερωτικό κείμενο.

Tελικά όμως τι είπε η NM ως απάντηση για τις παρατηρήσεις για το μπλογκονόμο; Συμφώνησε; Διαφώνησε; Eίπε ότι θα το θέσει στο Υπουργικό Συμβούλιο;

‘H μόνο μίλησε και δεν άκουσε. [Προσπαθώ να μην είμαι κυνικός – αλλά όταν βλέπω συνάντηση πολιτικού με μπλόγκερς έχω μία αντανακλαστική αντίδραση …]

21 04 2008
Σπύρος Ντόβας

@ΔΕ ΜΑΣΑΜΕ ΡΕ:
Μάλλον ήθελε να ακούσει, και οι ερωτήσεις που έκανε ενώ επιχειρηματολογούσαμε εναντίον της ρύθμισης ήταν οι γνωστές mainstream, που μου φάνηκε ότι τις έκανε όχι τόσο γιατί έχει κατασταλαγμένη άποψη, αλλά για να γίνει η κουβέντα. Όπως έγραψε ο Νίκος, η κατακλείδα ήταν κάτι σαν «Κατάλαβα. Το μήνυμα είναι «don’t touch»».

Φυσικά δεν δεσμεύτηκε για τίποτα. Την προσωπική μου εντύπωση για το αν επηρεάστηκε από την κουβέντα την έγραψα στο post. Τι τελικά θα κάνει, άγνωστον.

22 04 2008
Πως μπορουν οι Ελληνες πολιτες να προωθησουν τα εθνικα θεματα? at αναΜορφωση - Ιστολογιο

[…] στο ιστολογιο του Σπυρου οτι η Υπουργος Εξωτερικων Μπακογιαννη καλεσε […]

29 04 2008
Οι πολιτικοί στα blogs | neolaia.gr

[…] Το twitter της Ντόρας! Blogs που συμμετείχαν; metablogging.gr, nylon.gr, Ντόβας, Σταθης Χαϊκάλης, xblog, politikoblog, Γκινόπουλος, jimmy, […]

29 08 2008
Ενημερωτική επίσκεψη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο « Πολιτεύομαι!

[…] Η ρουτίνα αυτή των πολιτικών προσώπων και οργανισμών σπάει όταν έχουν να αντιμετωπίσουν ζητήματα που αφορούν το διαδίκτυο. Εδώ δομές εκπροσώπησης δεν υπάρχουν και πιστεύω ότι ούτε και πρόκειται αυτόνομα να υπάρξουν. Αυτό είναι λογικό να φέρνει τα πολιτικά πρόσωπα και οργανισμούς σε αμηχανία μιας και δεν έχουν “νομιμοποιημένους” συνομιλητές και έτσι, ανάλογα με το ποιο είναι το από αυτά επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, είτε δεν μπορούν να είναι σίγουρα ότι “έχουν πιάσει το σφιγμό”, είτε δεν μπορούν να έχουν την επίφαση της νομιμοποίησης που παρέχει η διαβούλευση με “πιστοποιημένους” αντιπροσώπους – και συχνά εγκαλούνται για τις επιλογές των συνομιλητών τους, θυμάστε. […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: