Ενημερωτική επίσκεψη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

29 08 2008

Έλαβα προ μηνός περίπου ένα e-mail υπογεγραμμένο από τους Ευρωβουλευτές του ΠΑΣΟΚ κ. Σταύρο Λαμπρινίδη και κ. Μαρία Ματσούκα, δια του οποίου, εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Σοσιαλιστικής Ομάδας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με προσκαλούν σε μία διήμερη ενημερωτική επίσκεψη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες, μεταξύ 7-9 Σεπτεμβρίου 2008 (Κυριακή με Τρίτη), με ευρύτερη θεματική την ελευθερία έκφρασης, πρόσβασης και δράσης στο διαδίκτυο.

Όπως αναφέρουν:

«Επιδίωξή μας είναι να υπάρξει μία ανοικτή ανταλλαγή απόψεων και αλληλοενημέρωση που να οδηγήσει σε απτές προτάσεις για τη θωράκιση των θεμελιωδών δικαιωμάτων των πολιτών στο διαδίκτυο, που σήμερα, δυστυχώς, αμφισβητούνται ολοένα και περισσότερο από κυβερνήσεις και ιδιώτες εντός και εκτός ΕΕ.»

Το πρόγραμμα της επίσκεψης αναμένεται να περιλαμβάνει «…μία σειρά συναντήσεων με, μεταξύ άλλων, τους Ευρωπαίους Επιτρόπους που είναι υπεύθυνοι για τις Πολιτικές Ελευθερίες και τα πνευματικά δικαιώματα, τον Επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Αρχής Προστασίας Δεδομένων κ. Π. Χιούστινξ, τον εκπρόσωπο του Statewatch κ. Τ. Μπάνιαν, εκπροσώπους άλλων σχετικών ΜΚΟ καθώς και ευρωβουλευτές από διάφορες χώρες με ιδιαίτερη ενασχόληση με τα παραπάνω θέματα»

Παρότι αυτή είναι μια ιδιαίτερα απαιτητική περίοδος σε ότι αφορά τις επαγγελματικές μου υποχρεώσεις, δεν θα μπορούσα να αρνηθώ την τιμητική αυτή πρόσκληση, αφενός γιατί σχετίζεται με ένα θέμα για το οποίο έχω σημαντικό ενδιαφέρον, αφετέρου γιατί είναι μια σπάνια ευκαιρία να δω από κοντά πως παράγεται η πολιτική στο απόμακρο για τους περισσότερους Έλληνες διοικητικό κέντρο της Ευρώπης – και φυσικά να συμμετάσχω ενεργά στο βαθμό που οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Δίχως άλλο, πρόκειται για μια αξιέπαινη πρωτοβουλία της Ε.Σ.Ο. και η ευόδωση των σκοπών της, δηλαδή η παραγωγή απτών προτάσεων για τη θωράκιση των θεμελιωδών δικαιωμάτων των πολιτών στο διαδίκτυο είναι προς όφελος όλων όσων δραστηριοποιούνται σε αυτό. Προς την κατεύθυνση αυτή – χωρίς να θεωρώ ότι θα παραστώ εκπροσωπώντας οποιονδήποτε άλλον εκτός από τον εαυτό μου – αναμένω τις απόψεις σας επί των διπόλων ασφάλεια vs ιδιωτικότητα και πνευματικά δικαιώματα vs ιδιωτικότητα – θέματα για τα οποία σκοπεύω εντός των επόμενων ημερών να αφιερώσω ξεχωριστά post. Ήδη οι άλλοι δύο από τους συμμετέχοντες που έχουν μέχρι σήμερα δημοσιοποιήσει την συμμετοχή τους ο Cosmix και ο Nikan προσπαθούν να ανοίξουν αντίστοιχες συζητήσεις εν όψει της επίσκεψής μας.

Ωστόσο, ένα θέμα που θα ήθελα να συζητήσω λίγο περισσότερο στο παρόν post είναι το ζήτημα της – ας πούμε – «εκπροσώπησης». Σε αντίθεση με τον τρόπο που φαίνεται να το βλέπει ο nikan, δεν νομίζω ότι καλούμαστε ως «unassigned journalists«, αλλά ως stakeholders προς διαβούλευση.

Η αντίληψη μου είναι ότι αποτελεί σχεδόν απαρέγκλιτη πρακτική των κοινοτικών διοικητικών θεσμών (και σε μικρότερο βαθμό των αντίστοιχων εθνικών) να διαβουλεύονται με τους ενδιαφερόμενους φορείς για τα θέματα της αρμοδιότητάς τους πριν προχωρήσουν σε νομοθετικές προτάσεις ή ρυθμίσεις. Σχεδόν πάντα οι ενδιαφερόμενοι που πρόκειται να υποστούν την ρύθμιση έχουν κάποιες δομές εκπροσώπησης, μέσω των οποίων προσέρχονται σε αυτή την διαβούλευση. Έτσι η «χορογραφία» αυτή εκτελείται ξανά και ξανά σε κάθε κύκλο ενός νομοθετήματος ή ανακύψαντος ζητήματος, σχεδόν με χαρακτηριστικά ρουτίνας.

Η ρουτίνα αυτή των πολιτικών προσώπων και οργανισμών σπάει όταν έχουν να αντιμετωπίσουν ζητήματα που αφορούν το διαδίκτυο. Εδώ δομές εκπροσώπησης δεν υπάρχουν και πιστεύω ότι ούτε και πρόκειται αυτόνομα να υπάρξουν. Αυτό είναι λογικό να φέρνει τα πολιτικά πρόσωπα και οργανισμούς σε αμηχανία μιας και δεν έχουν «νομιμοποιημένους» συνομιλητές και έτσι, ανάλογα με το ποιο είναι το από αυτά επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, είτε δεν μπορούν να είναι σίγουρα ότι «έχουν πιάσει το σφιγμό», είτε δεν μπορούν να έχουν την επίφαση της νομιμοποίησης που παρέχει η διαβούλευση με «πιστοποιημένους» αντιπροσώπους – και συχνά εγκαλούνται για τις επιλογές των συνομιλητών τους, θυμάστε.

Ωστόσο, τα θέματα που άπτονται της ζωής μας στο διαδίκτυο είναι υπαρκτά, οι διοικητικές δομές, οι πολιτικοί οργανισμοί και τα πολιτικά κόμματα είναι έτσι και αλλιώς εκεί, έτοιμα να κάνουν αυτό που το «DNA» τους τούς λέει να κάνουν, δηλαδή να εκπονούν νομοθετήματα και εγκυκλίους και να ρυθμίζουν όλα εκείνα που αναδεικνύονται -με όποιο τρόπο- ως «ζητήματα». Και φυσικά, δέχονται με συστηματικό τρόπο την πίεση από καλά οργανωμένες και με σαφή αντιπροσώπευση δυνάμεις που στον αντίποδα προωθούν τα δικά τους συμφέροντα.

Απέναντι σε αυτή την πραγματικότητα, και ελλείψει αντιπροσωπευτικών δομών, θεωρώ ότι ο καθένας που έχει συμφέρον ή ενδιαφέρον (ίδια λέξη στα αγγλικά) για συγκεκριμένα ζητήματα δικαιούται και ωφείλει να αρπάζει όποια ευκαιρία του δίνεται ή να δημιουργεί ευκαιρίες για να τα προωθήσει. Μου φαίνεται ότι η προκείμενη είναι μια σημαντική τέτοια ευκαιρία.

Δεν ξέρω όλους όσους έχουν προσκληθεί (φαντάζομαι ότι κάποιοι τουλάχιστον από αυτούς θα δημοσιοποιήσουν το θέμα πριν ή μετά), για όσους όμως τώρα γνωρίζω (7) μπορώ να σας βεβαιώσω ότι πρόκειται για εξαιρετικά αξιόλογα άτομα και είμαι βέβαιος ότι, αν -ξαναλέω- οι συνθήκες το επιτρέψουν*, η επίσκεψη θα είναι παραγωγική. Θα σας ενημερώνω, πιθανότατα κατά την διάρκεια, και σίγουρα με την επιστροφή.

*θέμα μελλοντικού post

ΥΓ: 30/9: Βρήκα και άλλους που έχουν δημοσιοποιήσει την πρόσκλησή τους. Για λόγους πληρότητας της ανάρτησης θα προσπαθήσω να καταρτήσω και συντηρήσω μια λίστα:

Cosmix

E-lawyer

Nikan

Adamo

Αθήναιος

amarkos

Ειρήνη Βουτσκόγλου (e-diVa)

Όνειρος

Νίκος Δρανδάκης (NYLON)

Γιώργος Σαρηγιαννίδης (So What!)

ΥΓ2, 03/09: Ο Nikan δημοσιεύει και το πρόγραμμα της επίσκεψης που μας κοινοποιήθηκε σήμερα

ΥΓ3, 04/09: Η πλήρης λίστα των συμμετεχόντων, σύμφωνα με το in.gr

Advertisements

Ενέργειες

Information

24 Σχόλια

29 08 2008
Elias

Σε ένα απόσπασμα θέλω μόνο να σταθώ από το e-mail των Ευρωβουλευτών, που μου χτύπησε όταν το διάβασα: «…σήμερα, δυστυχώς, αμφισβητούνται [τα δικαιώματα των πολιτών στο διαδίκτυο] ολοένα και περισσότερο από κυβερνήσεις και ιδιώτες εντός και εκτός ΕΕ…».

Δεν κατέχω πολλά για το Internet, κάτι ξέρω όμως από πολιτικούς και από τον τρόπο που σκέφτονται. Η συγκεκριμένη φράση είναι λίγο ύποπτη. Μυρίζει πρόθεση των Ευρωβουλευτών να σας κατευθύνουν στις θέσεις και στους στόχους τους. Η «ενημερωτική επίσκεψη» μπορεί τελικά να αποδειχθεί συγκεκαλυμμένη απόπειρα προσεταιρισμού σας ή κατάφωρης προπαγάνδας των θέσεων της ΕΣΟ (ή ακόμα και συστράτευσης κόντρα σε συγκεκριμένους πολιτικούς αντιπάλους).

Φροντίστε να μην καπελωθείτε.

29 08 2008
philos

Ως φίλος, πραγματικά χαίρομαι που θα έχεις την δυνατότητα μίας τέτοιας επίσκεψης και επαφής με τα ευρωπαϊκά κέντρα παραγωγής πολιτικής.

Ως σύμμαχος, ψιλοανησυχώ μην ηχήσουν οι σειρήνες στα αυτιά σου και αυτό γιατί ήδη είμαι σίγουρος για το πόσο θετική εντύπωση θα προκαλέσεις στους οικοδεσπότες εκεί πέρα.

Ως πρακτική εκ μέρους της Σοσιαλιστικής ομάδας της ΕΕ, δεν θέλω να αρχίσω καχυποψίες και γκρίνιες και όλα τα συνήθη. Θέλω να πιστεύω ότι από τις τρεις προσκλήσεις που βλέπω ότι έχουν καλέσει ανθρώπους δυναμικούς, με άποψη ισχυρή αλλά πάντα όμορφα διατυπωμένη και ελπίζω να είναι από όλο το φάσμα των πολιτικών κομμάτων. Θα ήθελα να δω τον talos ή κάποιον από το ΚΚΕ (allu fun marx?) ή το ΛΑΟΣ (αν υπάρχει κάποιος τέτοιος blogger). Εκτός και αν αυτό έχουν αναλάβει να το κάνουν οι δικοί τους εκπρόσωποι στην ΕΕ.

Τέλος δεν μπορώ να καταλάβω στην σημερινή εποχή, στην εποχή του video-conference και των video comments, γιατί θα πρέπει ακόμη να διεξάγεται μια συζήτηση ή μια διαβουλευση μέσα σε ένα δωμάτιο αντί μέσα σε μια ιστοσελίδα. Με αρκετους καλεσμένους, με διάφορα θέματα που θα μπορούν να έχουν τεθεί από πριν και με ένα διάλογο ο οποίος να μπορεί να συνεχιστεί για αρκετό διάστημα μέσω σχολίων.

Πηγαίνετε με το καλό και μεταξύ όλων των άλλων εγώ αυτό θα ήθελα να ρωτήσω τους ευρωβουλευτές και επιτρόπους. Γιατί εκεί που ξοδέυουν εκατομύρια για αεροπορικά ταξίδια και διαμονές, δεν λειτουργουν ένα σύστημα ηλεκτρονικής διαβούλευσης και αληθινής άμεσης δημοκρατίας.
Ξέρεις εσύ…
😉

Αλλά εδώ να μου πεις οι δυο ευρωβουλευτές που σας προσκαλέσαν δεν διαθέτουν καλά καλά ιστοσελίδα ή blog. Υποθέτω ότι θα έχουν πολλά καινούρια να ακούσουν από εσάς.

Μιλήστε όπως μιλάμε και μεταξύ μας και αν μη τι άλλο όλο και κάτι θετικό θα προκύψει!

29 08 2008
Πέτρος

Τα έξοδα τα καλύπτει το Ευρωκοινοβούλιο;

29 08 2008
Σπύρος Ντόβας

@Elias
Δεν μου είναι προφανές γιατί η φράση αυτή σου φαίνεται ύποπτη.
Επίσης θεωρώ θεμιτό οι Ευρωβουλευτές που μας προσκαλούν να επιθυμούν να μας κατευθύνουν στις θέσεις και στους στόχους τους.
Ενήλικες είμαστε, κρίση (πολλή ή λίγη) για όσα ακούμε και βλέπουμε έχουμε, κανείς δεν μπορεί να μας αναγκάσει σε τίποτα.
Επίσης, αυταπόδεικτα διαθέτουμε επικοινωνιακή αυτονομία (έχουμε τα blogs μας), οπότε το «καπέλωμα» δεν είναι πρακτικώς δυνατόν.
Αλήθεια, ποια πιθανή έκβαση θα θεωρούσες «καπέλωμα»?

@Philos
Ευκαιρίας δοθείσης, θα το ρωτήσω!
Σχετικά με την άμεση δημοκρατία, ας καταφέρουμε πρώτα να «ροντάρουμε» κάπως την ουσιαστική «συμμετοχική» δημοκρατία μέσα από διάφανους μηχανισμούς ποσοτικοποίησης του προϊόντος της συμμετοχής, και βλέπουμε. Άλλωστε η άμεση δημοκρατία είναι εξαιρετική (κατά την άποψή μου) για τις συλλογικότητες στις οποίες μετέχουμε εθελοντικά και οι οποίες δεν έχουν δικαίωμα βίας στα μέλη τους, μπορεί όμως να είναι καταστροφική αν εφαρμοστεί σε «υποχρεωτικές» συλλογικότητες με δικαίωμα βίας όπως είναι τα κράτη.

@Πέτρος
Τα καλύπτει η Ευρωπαϊκή Σοσιαλιστική Ομάδα.

30 08 2008
nikan

Ενδιαφέρουσα η ανάλυσή σου για stakeholders. Αν ισχύει τότε μάλλον θα πρέπει να δούμε κι άλλες προσκλήσεις από άλλες πολιτικές ομάδες, γιατί, φαντάζομαι, κάτι τέτοιο αφορά προετοιμασία για τις προτάσεις που θα κατατεθούν για επίμαχα ζητήματα.

30 08 2008
Σπύρος Ντόβας

@nikan
Η αναφορά σε stakeholders είναι λίγο παρακινδυνευμένη βέβαια, μιας και δεν εδράζεται σε κάποια σαφή αναφορά στην πρόσκληση, αλλά -κατά την άποψή μου- φαίνεται να προκύπτει από το:

…»και αλληλοενημέρωση που να οδηγήσει σε απτές προτάσεις για τη θωράκιση των θεμελιωδών δικαιωμάτων των πολιτών στο διαδίκτυο»

διατύπωση που δεν νομίζω ότι θα χρησιμοποιούνταν αν προσκαλούσαν δημοσιογράφους για να τους ενημερώσουν για προτάσεις σχετικά με ένα άλλο θέμα όπως η κοινωνική πολιτική ή το περιβάλλον ας πούμε.

Την άποψη ότι το συγκεκριμένο event είναι ακόμη μια εκδήλωση μιας καθιερωμένης -καλής κατά την άποψή μου- πρακτικής (αν και συμφωνώ σε κάποιο βαθμό με τον philos παραπάνω ότι για το συγκεκρίμενο θέμα θα μπορούσε να έχει διαφορετική οργανωτική μορφή), ενισχύεται και από αυτή την ανάρτηση που ψάρεψα, από ένα προηγούμενο event, με παρόμοια χαρακτηριστικά.

Παρότι θεωρητικά θα έπρεπε να αναμένουμε ανάλογες προσκλήσεις από άλλες πολιτικές ομάδες, κρίνω ότι η πιθανότητα είναι μηδενική. Το ΠΑΣΟΚ, και μπράβο του, έχει επενδύσει προκειμένου να αποκτήσει μια κατανόηση και, ακόμη περισσότερο, μια στιβαρή διασύνδεση με τον -άναρχο- χώρο του διαδικτύου, η οποία του επιτρέπει με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση να «ανοίγεται» προς αυτόν. Πως να κάνει το ίδιο η Ν.Δ. π.χ? Πόσο νιώθει η ίδια, ως οργανισμός, ότι καταλαβαίνει τον χώρο? Ποιον να εμπιστευθεί για την διοργάνωση? Ποιους να καλέσει? Με ποιον τρόπο? Λογικά θα σκεφτούν: «Άστο καλύτερα». Και ίσως ήδη να το έχουν αφήσει.

30 08 2008
Alan Dallon

και η Ευρωπαϊκή Σ.Ο. που τα βρίσκει ; ελπίζω όχι από επιδοτήσεις ( =φόρους )

30 08 2008
philos

Στο θέμα της «άμεσης δημοκρατίας» με κάλυψες πλήρως. Δεν διαχωρίζω με τις ελληνικές έννοιες των όρων, τους όρους συμμετοχική και άμεση δημοκρατία. Αλλά αν θέλουμε κάποια ανθρώπινη γενιά να βιώσει καταστάσεις άμεσης δημοκρατίας σε μεγάλο βαθμό και σε πολλές μορφές της ζωής του, τότε οι σπόροι θα πρέπει να πέσουν πολλές γενιές πριν. Να δοκιμαστούν και να βελτιωθουν. Από τα πιο απλά θέματα και με τους πιο προσιτους τρόπους.
Δεν κάθομαι να ασχοληθώ αν είναι δόκιμος ή μη ο όρος stakeholders ή ότιδήποτε άλλο αφορά τον τρόπο επιλογής και τους ίδιους τους παρευρισκόμενους.
Εγώ θα σου θέσω σε σένα αλλά και στον οιοδήποτε άλλο blogger θα παρευρεθεί και θα διαβάσει το σχόλιό μου εδώ πέρα, επίσης τον ίδιο προβληματισμό που έθεσα και στην e-diva .
Ενα code of ethics είναι κάτι το οποίο θα έπρεπε να δουλευτεί αρκετά και να συντονιστεί από ένα φορέα κάτω από την αιγίδα της Ε.Ε. Εχω την αίσθηση ότι πολλοί bloggers θα συμφωνούσαν σε μια τέτοια ενέργεια. Και μάλιστα με έναν τρόπο που θα έδινε την δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι!

31 08 2008
Alan Dallon

θα μας ενημερώσετε παρακαλώ από που προκύπτουν τα κονδύλια ;Παρεπιπτόντως με Ολυμπιακη θα πάτε στας Βρυξέλλας ;

31 08 2008
Σπύρος Ντόβας

@Alan Dallon
temper, temper, mon capitan
Δεν γνωρίζω από που χρηματοδοτούνται τα ευρωπαϊκά κόμματα. Εικάζω από τον προϋπολογισμό της ΕΕ και από τα εθνικά κόμματα/μέλη τους. Ίσως μια έρευνα στο Google να σας διαφωτίσει.
Σχετικά με την αεροπορική εταιρεία, δεν γνωρίζω ακόμα. Ελπιζω να μην είναι η Ολυμπιακή, αν και πολύ το φοβάμαι.

@philos
Είμαι σκεπτικός ακόμα και προς ένα code of ethics. Όπου υπάρχουν τέτοιοι κώδικες, εφαρμόζονται από ενώσεις επαγγελματιών (π.χ. δημοσιογράφοι) και νομίζω ότι η παράβασή τους συνεπάγεται (σοβαρές) διοικητικές κυρώσεις. Στο διαδίκτυο τι ουσιαστικό αντίκτυπο θα είχε? Τσάμπα κόπος και κόστη.

Σημείωσε πάντως ότι στην agenda δεν είναι η διερεύνηση λύσεων για τα προβλήματα που εμφανίζονται μέσω της χρήσης του διαδικτίου, αλλά η θωράκιση των ατομικών διακαιωμάτων. Βέβαια, η εξεύρεση πρακτικών λύσεων για τα πρώτα θα μείωνε την απειλή για τα δεύτερα, αλλά δεν νομίζω ότι θα μπούμε σε αυτή την συζήτηση.

31 08 2008
nikan

@Alan Dallon Προφανώς και τα λεφτά προέρχονται από φόρους. Από που δηλαδή χρηματοδοτείται ο κοινοτικός προϋπολογισμός; Επειδή με απασχόλησε και μένα ρώτησα κι έμαθα ότι υπάρχουν κονδύλια για επισκέψεις στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και αφορούν τόσο τις πολιτικές ομάδες όσο και μεμονωμένους Ευρωβουλευτές. Κάθε πολιτική ομάδα ή βουλευτής έχει δικαίωμα να καλέσει ένα συγκεκριμένο αριθμό επισκεπτών. Δεν πρόκειται δηλαδή για κάτι πρωτότυπο αυτό που συμβαίνει, απλά είναι η πρώτη φορά που προσκαλούνται bloggers.

31 08 2008
Alan Dallon

μα δεν είπα οτι είναι κάτι πρωτότυπο . Εϊμαι δε σίγουρος οτι ο Σ.Ντόβας θα είναι από τα πιο αξιόλογα άτομα που θα επωφεληθούν . Αναρωτιέμαι όμως , αν σε καιρούς χαλεπούς , θα ήταν σοφότερο , όπως προτείνει ο philos να εκμεταλλευτούμε την τεχνολογία , σεμνά και ταπεινά .Παντως αν το πολιτκοφιλοσοφείν μέσω μπλόγκινγκ επιφέρει τέτοια ταξιδάκια ήρθε η ώρα να ανοίξω μήπως και το δικό μου μαγαζί ;

31 08 2008
Alan Dallon

Α και Σπύρο τα πήρα τα χαπάκια μου . Με έριξες δε με αυτό το capitan

31 08 2008
Στο Ευρωκοινοβούλιο για την ελευθερία της έκφρασης » So What!

[…] Ενημερωτική επίσκεψη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (Σπύρος Ντόβας) […]

1 09 2008
Σπύρος Ντόβας

«Temper, Temper mon capitan» είναι αγαπημένη ατάκα του αγαπημένου μου Q

1 09 2008
philos

Σπύρο, τα ατομικά μας δικαιώματα και η ελευθερία έκφρασης θωρακίζονται μέσα από το Σύνταγμα. Εγώ τουλάχιστον δεν νιώθω κάποια απειλή. Και αντίστοιχα θα πρέπει ήδη και χωρίς την δημιουργία ειδικού νόμου για τα blogs να MHN αισθανονται ήσυχοι όσοι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο γενικότερα για να συκοφαντήσουν, να βρίσουν ή να απειλήσουν και να εκβιασουν.

Ποιος ο λόγος για ντιρεκτίβες και νόμους?
Αντίθετα για να μην νιώθει κανείς να απειλείται από τους bloggers και τα Blogs τους θα ήταν πιο χρήσιμο και αναγκαίο κατά την γνώμη μου η ύπαρξη ενός Code of ethics, το οποίο κάλλιστα θα μπορούσε να ρυθμιστεί και από την ίδια την blogοσφαιρα αλλά θα μπορούσε κάλλιστα να συντονιστεί και από κάποια ευρωπαϊκή ομάδα. Πάντως πολλοί από τους συν-εκπροσώπους σου βλέπουν επαγγελματικά – και πολύ καλά κάνουν – την ενασχόληση με το το blogging και το διαδίκτυο γενικότερα και άσε που ο χαρακτηρισμός μας όλων ως bloggers άσχετα αν αυτό αποτελεί ένα απλό χόμπυ μας, στα μάτια του απλου κόσμου δημιουργεί μία αίσθηση ένωσης. Το code of ethics επιβάλλει διοικητικές κυρώσεις σε εταιρείες στο εξωτερικό ή σε ενώσεις αλλά σίγουρα βάζει όρια σε ανεξέλεγκτες συμπεριφορές που πολλές φορές κηλιδώνουν την ιδιότητα που έχεις στο ευρύ κοινό.
Σε λίγο καιρό θα ακούνε στα κανάλια οι γονείς μας τον όρο blogger και θα μας συνδέουν με εκβιαστές, υβριστές, ανώμαλους και δεν ξέρω τι άλλο θα μας προκύψει από τον 1 στους 1000 που μπορεί να παρεκτραπεί μέσα από το blog του.
Διαφωνώ για το τσάμπα κόπος και όσο για το κόστος που λες δεν νομίζω ότι υφίσταται τέτοιο θέμα όπως αποδεικνύεται και από την επίσκεψή σας…

Εγώ εκεί που βλέπω ότι υπάρχει ιδιαίτερο θέμα προς συζήτηση είναι το θέμα των Πνευματικών Δικαιωμάτων, το οποίο όμως δεν βλέπω να έχει οριστει ώς ατζέντα αλλά θα μιλήσετε με τους πλέον αρμόδιους για αυτα τα θέματα επιτρόπους. Και εκεί είναι πάρα πολλά τα ζητήματα και δεν άπτονται μόνο της ιδιότητας ενός blogger.

Τεσπα, θα μαζευτείτε 30 άτομα από ότι ακούω μόνο από Ελλάδα και δεν ξέρω πόσοι ακόμη από άλλες χώρες. Μακάρι να σας δοθεί η δυνατότητα να αναπτύξετε τις θέσεις και τις σκέψεις σας ή τουλάχιστον να αφουγκραστείτε τις σκέψεις και τις προθέσεις των συνομιλητών σας και να μας τις μεταφέρετε και στους υπόλοιπους.

Περιμένουμε λοιπόν με το καλό τις ανταποκρίσεις σας, και πιείτε και μια μπύρα στην υγειά μας!
😉

1 09 2008
Σπύρος Ντόβας

Νομίζω ότι η ηθική του καθενός αποτελεί μέτρο κρίσης των διαφόρων πράξεων στο διαδίκτυο παρά ο όποιος code of ethics ενδεχομένως προκύψει με όποιον τρόπο. Η δημιουργία του δε, ακόμη περισσότερο θα ενισχύσει την άποψη ότι οι «bloggers» είναι μια συντεταγμένη ομάδα.

Επιπρόσθετα, ένας code of ethics, ούτε να αποτρέψει αυτούς που παρεκτρέπονται πρόκειται, ούτε θα αλλάξει την στάση των mainstream ΜΜΕ που κάνουν την τρίχα τριχιά έτσι και αλλιώς.

Συμφωνώ ότι το νομοθετικό πλαίσιο είναι επαρκές (ίσως και too much) και περαιτέρω ρυθμίσεις δεν χρειάζονται.

Σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα, στο συγκεκριμένο πλαίσιο του διαδικτύου, φαίνεται ότι η προάσπισή τους είναι ανταγωνιστική με την προάσπιση των ατομικών δικαιωμάτων. Δική μου στάση σε αυτή την διελκυστινδα είναι ότι αν κάτι από τα δύο πρέπει να υποχωρήσει αυτό είναι τα πνευματικά δικαιώματα υπέρ των ατομικών διακιωμάτων.

1 09 2008
diva

Ενδιαφέρουσα συζήτηση (ο αγαπητός philos κατορθώνει πάντα να με κάνει να συγκεντρώνομαι:- )

«@philos
Είμαι σκεπτικός ακόμα και προς ένα code of ethics. Όπου υπάρχουν τέτοιοι κώδικες, εφαρμόζονται από ενώσεις επαγγελματιών (π.χ. δημοσιογράφοι) και νομίζω ότι η παράβασή τους συνεπάγεται (σοβαρές) διοικητικές κυρώσεις. Στο διαδίκτυο τι ουσιαστικό αντίκτυπο θα είχε? Τσάμπα κόπος και κόστη.»

Ίσως για αυτό εγώ προσωπικά δίνω μεγάλη βαρύτητα στην κοινονικοποίηση των μπλόγκερ. Διότι ενώ ο μπλόγκερ συχνά δεν μπορεί να ελέγξει την ηθική της άποψης εξαιτίας παρορμητισμού και ελευθερίας φυσικά, οι σχολιαστές συν-μπλόγκερς οι οποίοι έχουν στα γονίδια τους διπλό και τριπλό το γονίδιο της κριτικής, δεν θα επέτρεπαν με αφέλεια την ανηθικότητα.

Τέλος θέλω να καταθέσω – και εδώ- πως φοβάμαι τούτο: Κάθε δικαίωμα (authority) το οποίο μπορεί να κερδηθεί (ή να «απονεμηθεί») στην ομάδα των μπλόγκερ θα σημάνει την συμφωνημένη (μας) παράδοση σε έλεγχο.
Πρόκειται για μεγάλη παγίδα…

[Θα σας παρακαλούσα εάν δεν είναι δύσκολο να διορθώσετε τη λίστα πληκτρολογώντας τα ονοματεπώνυμα Όλων των ιστολόγων οι οποίοι μπλογκάρουν επώνυμα. Ευχαριστώ]

1 09 2008
Σπύρος Ντόβας

@diva
Στην δική μου κατανόηση, άλλο δικαίωμα και άλλο authority. Εγώ τουλάχιστον (και οι περισσότεροι που γνωρίζω) δεν διεκδικώ κανένα authority. Απλά να με αφήσουν ήσυχο.
[done]

2 09 2008
fileleytheros

Προκειμένου να προετοιμαστείς για τη συνάντηση δες και τα ακόλουθα links για μια προσπάθεια που έχουν ξεκινήσεις ευρωβουλευτές από διάφορες ομάδες, για την υιοθέτηση European Global Online Freedom Act:

http://www.alde.eu/index.php?id=42&tx_ttnews%5Btt_news%5D=9716&cHash=1327e055b2

4 09 2008
Σπύρος Ντόβας

Ευχαριστώ Θοδωρή!

5 09 2008
urfurshlaag

γκρρρρρρ ζήλια ζήλια ζήλια

και μου το έλεγε η μαμά μου να μην βρίζω στο Ίντερνετ…

Καλά να περάσεις Σπύρο
🙂

6 09 2008
vrypan|net|weblog » πρόσκληση bloggers στις Βρυξέλλες

[…] τα blogs τους για να διαβάσετε την έκβαση της επίσκεψης: voteforliberty.wordpress.com, blog.cosmix.org, elawyer.blogspot.com, metablogging.gr, http://www.amarkos.gr, http://www.e-diva.eu, […]

11 09 2008
fileleytheros

Γράψε και εσύ ρε Σπύρο πως την έζησες την επίσκεψη και τί σου έμεινε, διότι έσω εμπιστοσύνη σε αυτά που σου κάνουν εντύπωση και την ικανότητά σου να κρατάς την ουσία. Διότι αν περιμένω από τον Tiatana να μάθω, πρόκοψα… Διάβασα και τους άλλους, έχω σχηματίσει εντύπωση, αλλά χρειάζομαι τη δική σου out of the box οπτική…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: