ΔΕΝ διαγράφηκε από την ΝΔ ο Π. Τατούλης

11 11 2008

Τουλάχιστον όχι ακόμα.

Όπως μας πληροφορεί το site της Νέας Δημοκρατίας, ο πρωθυπουργός με επιστολή του στον πρόεδρο της Βουλής έθεσε εκτός Κοινοβουλευτικής Ομάδας τον κ. Τατούλη.

Στην συνέχεια, χρησιμοποιώντας μια περίτεχνη διατύπωση, ο γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής κ. Ζαγορίτης ανακοίνωσε ότι:

«…κατόπιν της αποφάσεως του Πρωθυπουργού και Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Κώστα Καραμανλή να τεθεί ο βουλευτής Αρκαδίας κ. Πέτρος Τατούλης εκτός Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, ανακοινώνει ότι βάσει του καταστατικού του κόμματος αίρονται αυτοδικαίως όλες οι κομματικές ιδιότητες που απέρρεαν από το αξίωμά του.»

Η παραπάνω δήλωση μεταφέρθηκε ως «διαγραφή του Π. Τατούλη από την Ν.Δ.» και ως τέτοια την διάβασα και εγώ και παραξενεύτηκα, γιατί υποδηλώνει ότι με μια απόφαση του πρωθυπουργού μπορεί άμεσα κάποιος να διαγραφεί από το κόμμα. Σταλινισμός!

Έψαξα και βρήκα το καταστατικό της Ν.Δ. προκειμένου να εντοπίσω την σχετική διάταξη. Το άρθρο 6 «Απώλεια της ιδιότητας του μέλους» αναφέρει:

Η ιδιότητα του μέλους χάνεται:
Α. Με την οικειοθελή αποχώρηση από το Κόμμα, ύστερα από σχετική
έγγραφη δήλωση του αποχωρούντος προς την Κομματική Οργάνωση στην
οποία ανήκει.
Β. Με την διαγραφή, η οποία γίνεται με απόφαση του αρμόδιου πειθαρχικού
οργάνου, όταν το μέλος:

  • Προβαίνει σε εκδηλώσεις που αντιστρατεύονται τις ιδεολογικές αρχές και τις πολιτικές θέσεις του Κόμματος.
  • Δεν τηρεί το Καταστατικό και τους Κανονισμούς του Κόμματος.
  • Δεν πειθαρχεί στις αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων και δεν εκπληρώνει τις βασικές του υποχρεώσεις.
  • Προκαλεί με την συμπεριφορά του, τις ενέργειες του ή τις παραλείψεις του βλάβη στη λειτουργία της Κομματικής Οργάνωσης.
  • Δεν εκπληρώνει τις οικονομικές του υποχρεώσεις.
  • Καταδικαστεί με τελεσίδικη δικαστική απόφαση για σοβαρά ποινικά αδικήματα.
  • Εκθέτει το Κόμμα με το ήθος και την εν γένει κοινωνική συμπεριφορά του.

Μιας και δεν συνεκλήθη το αρμόδιο πειθαρχικό όργανο (πληροφορίες για το οποίο δεν βρήκα στο καταστατικό ούτε πουθενά αλλού στο site της Ν.Δ.) ο κ. Τατούλης παραμένει μέλος της Ν.Δ.

Άλλωστε, μια προσεκτικότερη  ανάγνωση της δήλωσης του κ. Ζαγορίτη, το επιβεβαιώνει. Χάνει όλες τις κομματικές ιδιότητες που απέρρεαν από το αξίωμά του. Η ιδιότητα του μέλους δεν ήταν προφανώς μία από αυτές. Μη όντας βουλευτής, ο κ. Τατούλης δεν ανήκει πια αυτόματα στην Κεντρική Επιτροπή της Νέας Δημοκρατίας, ούτε θα είναι αυτοδικαίως σύνεδρος στην επόμενη εθνική συνδιάσκεψη και στο επόμενο συνέδριο (άρθρα 16, 13 και 10 αντιστοίχως). Αλλά μέχρις εκεί.

Η δική μου εντύπωση είναι ότι οι τοποθετήσεις και εν γένει ο τρόπος που πολιτεύεται ο κ. Τατούλης δεν ικανοποιούν κάποιο ή κάποια από τα κριτήρια βάσει των οποίων είναι δυνατόν να αρθεί η ιδιότητα του μέλους. Οι τοποθετήσεις του είναι όλες πολιτικής φύσεως και δεν αποκλείνουν από το -έτσι και αλλιώς εξαιρετικά δυσδιάκριτο- ιδεολογικό στίγμα της ΝΔ.

Αν πραγματικά πιστεύει ο κ. Τατούλης ότι η ηγεσία έχει αποκοπεί από την στελεχιακή (όχι εκλογική) βάση του κόμματος, έχει μια λαμπρή ευκαιρία ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΝΔ όπου ακόμα βρίσκεται να κάνει χρήση όλων των καταστατικών μέσων που του παρέχονται προκειμένου να προκαλέσει την απόφαση με βάση την οποία ετέθη εκτός κοινοβουλευτικής ομάδας, και να απαιτήσει αναλυτικότερη τεκμηρίωση της απόφασης αυτής. Να μας πει αρμοδίως η ΝΔ ποια από αυτά που λέει ο κ. Τατούλης «…αντιστρατεύονται τις ιδεολογικές αρχές και τις πολιτικές θέσεις του Κόμματος«.

Αυτό βέβαια έχει νόημα αν ο κ. Τατούλης πραγματικά πιστεύει ότι στην κομματική οργάνωση της ΝΔ υπάρχει ακόμα ένα σημαντικό κομμάτι το οποίο δεν δρα με βασικό κίνητρο την ατομική ιδιοτέλεια και το οποίο ενδεχομένως θα του παρείχε κάποια στήριξη. Άποψή μου είναι ότι δεν υπάρχει. Και ακόμα και αν υπάρχει, λογικά μετά από τις σημερινές εξελίξεις θα πρέπει να στέκει ακόμα πιο απογοητευμένο και αποθαρρυμένο να αναλάβει οποιαδήποτε πρωτοβουλία.

Στον περιθώριο της θλίψης που γεννά ο τρόπος με τον οποίον λειτουργούν οι μεγάλοι πολιτικοί οργανισμοί, γεννιέται και η ελπίδα ότι οι υγιείς δυνάμεις εντός τους δεν θα μπορούν επί μακρόν να ανέχονται την δυσωδία που τις περιβάλλει και θα βρουν αργά ή γρήγορα το θάρρος να κινηθούν προς την κατεύθυνση της αναδιάταξης του πολιτικού σκηνικού.

Advertisements

Ενέργειες

Information

9 Σχόλια

11 11 2008
Θανάσης Δεληγιάννης

Έχεις δίκιο Σπύρο. Σήμερα το πρωί μάλιστα στη ΝΕΤ ο Ζαγορίτης άλλαξε λίγο τα χθεσινά και ζήτησε από τον Τατούλη «να παραδώσει οικειοθελώς την κομματική του ταυτότητα» και να παραιτηθεί μόνος του από την βουλευτική του ιδιότητα.

11 11 2008
Θανάσης Δεληγιάννης

… το σχετικό με τα παραπάνω link στα online ΝΕΑ
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=1408681

11 11 2008
nikos

Συμφωνώ με την προσέγγιση σας. Το ερώτημα που θα ήθελα πάντως να κάνω είναι το εξής: πριν ο κ. Τατούλης κάνει χρήση των δικαιωμάτων του ‘μέλους΄για να διασώσει την κομματική του ταυτότητα, θα ήθελα να μάθω για τις προσπάθειες που έκανε κατά το πρόσφατο παρελθόν για να ακουστούν οι απόψεις του μέσα από τις θεσμοθετημένες κομματικές διαδικασίες.

Εάν δεν φαίνεται να έκανε κάποια συντονισμένη προσπάθεια να ακουστεί και να αλλάξει την κατάσταση, τότε αυτό σημαίνει είτε ότι το κόμμα στο οποίο είναι τόσα χρόνια μέλος, δεν λειτουργεί δημοκρατικά (πράγμα καθόλου απίθανο) οπότε για ποιον λόγο να συνεχίζει να (θέλει) είναι εκεί (?), είτε για ήθελε να κερδίσει τις εντυπώσεις μέσα από μια εφημερίδα (διαπλοκής…) της αντιπολίτευσης (πράγμα πολύ πιθανόν).

Αυτά σίγουρα καθιστούν τον κο Τατούλη, λίγοτερο συμπαθή στην προσπάθεια του να φανεί ‘κατατρεγμένος’, παρά όψιμος διεκδικητής περίοπτης θέσης στις ‘υγιείς δυνάμεις’ του τόπου.

12 11 2008
vloutis

Του ζητούν, αλλά δεν παραιτείται., σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες.

την καλημέρα μου.

vloutis.wordpress.com
vlouis.blogspot.com

12 11 2008
yiorgos vlassis

Σαν ένας Ελληνας πολιτης που έχει τις δικες του πολιτικές αποψεις δεν συγκινείται εύκολα από τις «ποδοσφαιρικές/,συμφεροντολογικές» απόψεις των βουλευτών και μελών -οπαδών των κομματων . Βρίσκω σε όλα τα κομματα Βουλευτές και οπαδούς με υγειές πολιτικές θέσεις αλλά δυστυχώς και κεκαλιμμένες πονηρές θέσεις που απορρέουν είτε απο τις προσωπικές φιλοδοξίες και συμβιβασμούς με τα κάθε ίδους κατεστημμένα,και που σκοπό έχουν να υπηρετήσουν ίδια οικονομικά συμφ’εροντα είτε από άκρατες φιλοδοξίες η εθνοσωτήριες λαικίστικες θέσεις που σαν τελικό σκοπό έχουν το προσωπικό συμφέρον.Οι προγραμματικές δηλώσεις των κομμάτων αποτελούν κατα καποιο τρόπο το γνώμονα και την βάση για να κρίνω αν έχουν σκοπό να εφαρμόσουν το πρόγραμμα που ισχυρίζονται ότι ο Λαός τους εξέλεξε να εφαρμόσουν.Ο Τατούλης ευρέθηκε εκτος Κ.Ο., της Ν.Δ και εκτός Ν.Δ. επειδή εγκάλεσε τους υπουργούς και τον Πρωθυπουργό του οτι δεν εφαρμόζουν αυτά που επαγγελόταν. Δεν ξέρω ποιά η διαφορά των πάλε ποτε κομμουνιστικών και δικτατορικων καθεστώτων με τις σημερινές Δημοκρατίες.Μήπως έίναι ότι δεν τους στέλνουν στά ΓΚΟΥΛΑ τις Σηβιρίας η στη Γιαρο αλλά τους στέλνουν η στην Λύθη η εκτός πολιτικού στίβου?.Η εκλογή ενός Βουλευτή από τους πολίτες της περιοχής του είναι κομματική εκλογή, η προσωπική¨? Τότε για να τους έχουν στο μαντρί φωνάζουν να γίνονται εκλογές με Λίστα? ¨Εχει μέλον η Ελλάδα? Θα πρέπει να αστιεύεσθαι.

12 11 2008
Σπύρος Ντόβας

@nikos: Δεν παρακολουθώ στενά την κομματική δραστηριότητα του κ. Τατούλη, ίσως στο blog του μπορείτε να βρείτε περισσότερα σχετικά με αυτό. Αν δεν με γελάει η μνήμη μου όμως, σε δύο τουλάχιστον συνεδριάσεις της Κεντρικής Επιτροπής τον τελευταίο χρόνο είχε πει πάνω κάτω τα ίδια.
Άσχετα με αυτό, η ένταση των παρεμβάσεων στα κομματικά όργανα κατά το παρελθόν δεν είναι αναγκαίο να καθορίσει την στάση κάποιου που πάνε να τον «φάνε» καταλογίζοντας του ότι «έχει αποκοπεί ιδεολογικά και ψυχικά από την παράταξη». Μόνο δρώντας μέσα στην παράταξη, καλώντας την παράταξη μέσα από τα όργανά της να πάρει θέση μπορεί να αντικρουστεί.
Όχι ότι τελικά θα γίνονταν τίποτα, αλλά πραγματικά θα ήθελα να δω το σκεπτικό μιας απόφασης διαγραφής (το οποίο αναγκαστικά θα πρέπει να πατήσει σε κάποια άρθρα του καταστατικού)

12 11 2008
12 11 2008
Stazybο Hοrn

Και για να συμπληρώσω: είσαι σίγουρος ότι θέλουν /τολμούν να τον διαγράψουν;

12 11 2008
fileleytheros

Η ανάλυσή σου είναι ολόσωστο, όσον αφορά τη μη διαγραφή και το καταστατικό.
Είμαι βέβαιος ότι η διαγραφή του από το κόμμα δε γίνεται για να μπορούν να έχουν μια πόρτα ανοιχτή στο μέλλον αν χρειαστεί να του ζητήσουν να επανέλθει. Η πλειοψηφία των 151 είναι λεπτή, ιδιαίτερα όταν κάποια μέλη της ΚΟ έχουν προβλήματα υγείας και δεν παρίστανται πάντα στις ψηφοφορίες.
Όσον αφορά το σκεπτικό μιας τυχόν διαγραφής, είμαι βέβαιος ότι θα πατήσουν στο «Προκαλεί με την συμπεριφορά του, τις ενέργειες του ή τις παραλείψεις του βλάβη στη λειτουργία της Κομματικής Οργάνωσης». Η κομματική οργάνωση έχει όργανα, ο Πρόεδρος του κόμματος είναι όργανο, οι κατηγορίες (εξύβριση θα πουν) για τον αρχηγό προκαλούν διά της συμπεριφοράς Τατούλη βλάβη στη λειτουργία του ως Προέδρου.
Απλά δε θέλουν να το κάνουν πριν δουν που το πάει ο Τατούλης και αν υπάρχει περίπτωση να τους στηρίξει σε κάποιες ψηφοφορίες ή ακόμη και να γυρίσει αν εξελιχθούν διαφορετικά τα πράγματα… Επίσης υπάρχει και ένα σοβαρό θέμα με τις 19χιλιάδες ψήφους που παίρνει στην Αρκαδία… Με λίγα λόγια: για τα κουκιά γίνονται όλα, κανονικά και κοινοβουλευτικά…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: