Μισθωτή σκλαβιά

23 06 2009

«Είμαι ελεύθερος και δεν γίνομαι σκλάβος κανενός. Η ζωή μου δεν σας ανήκει.» κατέληγε τις προάλλες ο null στο άρθρο του για την πρώτη μέρα της ανυποταξίας του. Ανακλαστικά σκέφτηκα (και σχολίασα εκεί) ότι η ίδια δήλωση μπορεί να γίνει και για την φορολογία.

taxmanΤο θυμήθηκα και το γράφω γιατί σήμερα είναι η πρώτη μέρα της φορολογικής μου ελευθερίας, η Tax Freedom Day μου. Από την πρωτοχρονιά μέχρι σήμερα το πρωί στις 11:00 δούλευα αποκλειστικά για το κράτος. Ότι κέρδισα μέχρι σήμερα ισούται με τους ετήσιους φόρους μου. Ότι βγάλω από σήμερα και πέρα μου ανήκει.

Στον υπολογισμό μου έχω λάβει υπόψιν μόνο τις μέρες που πραγματικά δούλεψα και θα δουλέψω (δεν περιλαμβάνω τις αργίες και τις άδειές μου). Ως φόρους έχω αθροίσει τον φόρο εισοδήματος, τον ΦΠΑ για τις δαπάνες που κάνω από τα λεφτά που μου μένουν, δημοτικά τέλη, άλλα τέλη (π.χ. κυκλοφορίας) καθώς και τις εισφορές μου που αφορούν την σύνταξη, μιας και δεδομένου ότι δεν έχουμε κεφαλαιοποιητικό σύστημα και η καταβολή σύνταξης είναι από αμφίβολη ως απίθανη έχω κάθε δικαίωμα να τις θεωρώ φόρο. ΔΕΝ συνυπολόγισα τις εργοδοτικές εισφορές για σύνταξη που καταβάλλονται υπέρ μου (παρότι οι εργοδοτικές εισφορές είναι ουσιαστικά παρακρατημένο δικό μου εισόδημα – ο εργοδότης μου δέχεται να έχει αυτό το κόστος για να με έχει, και αν το κράτος δεν του το αποσπούσε, θα το είχα διεκδικήσει και κερδίσει για τον εαυτό μου στις μεταξύ μας διαπραγματεύσεις).

Το Tax Freedom Day είναι ένα ενδιαφέρον concept για να συλλάβουμε πως, σημαντικότατες προσπάθειες και κόποι, ουσιαστικά ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής μας, αποσπάται χωρίς τη συναίνεσή μας για να τύχει διαχείρισης από το πολιτικό-σύστημα-και-την-υποκείμενη-σε-αυτό-γραφειοκρατία (αυτό που συνήθως ονομάζουμε κράτος – το οποίο «κρατος» όμως είναι μια αφαιρετική έννοια που θολώνει και συγκαλύπτει το γεγονός ότι πρόκειται για το πολιτικό-σύστημα-και-την-υποκείμενη-σε-αυτό-γραφειοκρατία – Π.Σ.κ.τ.Υ.σ.α.Γ – χμ, ωραίο αυτό, μάλλον θα το χρησιμοποιώ στο εξής αντί για την λέξη κράτος) με ελάχιστη διαφάνεια και λογοδοσία.

Ακόμα και αν δεν πληρώνετε όσα εγώ και η Tax Freedom Day σας είναι το Πάσχα ή την Καθαρή Δευτέρα, σκεφτείτε αυτές τις μέρες που μεσολάβησαν από την Πρωτοχρονιά, πόσο κοπιάσατε εργαζόμενοι και το για τι και για ποιον δουλέψατε αυτές τις μέρες. Σκεφτείτε αν γνωρίζετε σε τι ξοδεύτηκαν οι κόποι σας. Σκεφτείτε αν λαμβάνετε πίσω με την μορφή ποιοτικών υπηρεσιών από αυτούς που σας υπέταξαν ένα ικανοποιητικό μέρος των όσων συνεισφέρατε. Σκεφτείτε επίσης ποιον θέλουν να χώσουν για μερικές μέρες παραπάνω στον ζυγό εκείνοι που σπεύδουν να φορτώσουν επιπλέον έξοδα στον δημόσιο προϋπολογισμό, και ανθίστανται στον περιορισμό της σπατάλης.

Όταν οι πραγματικά εργαζόμενοι καταφέρουμε να φέρουμε την Tax Freedom Day μας μες στον Μάρτιο τότε θα μπορέσουμε και ‘μεις να σιγοτραγουδήσουμε το old Negro spiritual: «Free at last! free at last! Thank God Almighty,we are Free at last». Εγώ πάντως το σιγοτραγουδώ από σήμερα (δυστυχώς μόνον μέχρι την επόμενη Πρωτοχρονιά)

Ενέργειες

Information

3 Σχόλια

24 06 2009
Πάρης

Δεν κατάλαβα, τι είναι αυτό το Tax freedom day;;;
Τι δείχνει;

24 06 2009
Σπύρος Ντόβας

Δείχνει την μέρα του έτους μέχρι την οποία (ξεκινώντας από την πρωτοχρονιά) ένα άτομο ή μια χώρα έχει κερδίσει εισόδημα ίσο με τους ετήσιους φόρους που πρέπει να πληρώσει – σχηματικά, για την περίπτωση των ατόμων, η μέρα του έτους μέχρι την οποία δουλεύεις αποκλειστικά για το κράτος.

Για μένα είναι η 110η από τις 225 εργάσιμες μέρες αυτού του έτους – αν και τώρα που το σκέφτομαι πρέπει να προσθέσω μερικές μέρες γιατί παρέλειψα να συνυπολογίσω την «έκτακτη εισφορά» του Παπαθανασίου, γκάντάμιτ!

24 06 2009
pontikas

Ισως σ ενδιαφέρει.Διάβασε το http://pontikas.wordpress.com

Σχολιάστε

